• Nesta

Bordershop Puttgarden, ej värt det!

Hej

Om ni ska till Puttgarden och bordershoppen tänk på att ta med Euro till kundvagnarna kostar även att lämna parkeringen ca 1.50 euro. Vi hade bara Visa kort men snälla svenskar gav oss sina kundvagnar med euro i så vi kunde lämna parkeringen. Hysteri var ett faktum. Man fick ställa sig i kö det första man gjorde och sen fick andra parten springa och hämta varorna. Kön tog ca 2 timmar. Så vi klarade oss precis till färjan och fick tillbaka 250 dk för resan. Så båt resan mellan Rödby och Puttgarden kostade bara 150 dk. Resan Helsingborg-Helsingör kostade 295kr. Man har 20 mil i Danmark att köra också. Åk då i stället till Trelleborg och betala 695 kr t/r Sassnitz och handla i lugn och ro på Real(Typ OBS) en mil från färjan.

Hoppas många tar del av detta.

• Svar på tråden Bordershop Puttgarden, ej värt det!
  • Kay

Oj, tack för tipset. Vi tänkte i och för sig åka Trelleborg-Sassnitz, men man har ju funderat på om det är det bästa. Nu vet vi. Kay

• Maudlin

jag vill inte vara sådan men jag har varit där ett anatal gånger på bordershopen och ibland har det varit riktigt tomt där ioch i bland har det varit mängder med folk. Jag tror det har att göra med tajmingen. Man kanske inte skall precis åka på en långhelg eller precis vid löning då är risken som störst att det är horder med människor där, har även andra kompisar som åker på bussresor till burgh i tyskland som vittnar om precis samma sak så det har inget med just bordershop att göra.

Varför inte försöka ta ledigt en dag i veckan och i lugn och ro åka ned dit istället för att stessa tillsammans med många andra. Så jag rekommenderar bordershop för vi har sparat mycket pengar på spriten till diverse fester!

• julitjejen

Hej, hej, jag tror också det kan ha med tajmingen att göra! Vi var där en vanlig onsdag och det var nästan tomt, inga köer!

• vårbrud2004

Vi var på bordershop, och visst det är billigare än i Sverige men vinet gjorde vi ingen direkt vinst på. Dock sägs det att ölen är billigast på bordershop, så skall man ha mycket öl så kan det vara bra. Vi köpte mycket sprit och den är hälften så dyr där mot i Sverige. Så visst vi gjorde en vinst, men nästa gång skulle jag hellre åka till Citti i Lûbeck där man fick provsmaka vinerna och kunde vara mer säker på vad man köpte. Nu vågade vi inte detta för vem vill stå där med 200 flaskor vin som inte går att dricka... :( . Hur som helst så var det en intressant resa... Men är det mycket folk så håll i din vagn vår blev stulen ett par gånger om... ;)

• Majsan80

Vi åkte Trelleborg-Rostock i lördags och är väldigt nöjda!

Vi betalade 695:- för bil med passagerare på katamatanen. Det tog knappt 3 timmar över. Vi handlade på Kaufland, sprit, mousserat och efter lunchen åkta vi vidare till Skandinavdägda Borderstop (inte samma sak som Bordershop!) och fyllde på med lite finare vin och öl i burkar. På Kaufland var det mycket folk men när vi kom tillbaks till köpcentrat på kvällen så var det nästan tomt och varorna var inte det minsta utplockade.

Så tummen upp för Rostock, vi kommer definitivt åka tillbaks!

• DennisHolm

Man sparar ju massor med pengar på att åka till Bordershop. Jag har varit i Puttgarden minst 20 ggr och till stora fester som bröllop är det extra lönsamt.

Du skriver att det kostade pengar att lämna parkeringen i Puttgarden. Såg precis att tråden skapades 2004 och då är det möjligt att de fortfaranda använde bommarna till parkeringen.

För att informera andra som hittar hit kan jag dock avslöja att et inte kostat något att parkera någon av gångerna jag varit där. Dock stämmer det att man behöver ett 1- eller 2-euromynt till kundvagnen. Har man inte det går det bra att växla i kiosken vid kassorna, mit bara in genom utgångenför att komma dit.

Mer info om Bordershop i Puttgarden hittar ni här

Förövrigt så är Bordershop i Puttgarden det absolut bästa för de som ska åka och handla över dagen. Sassnitz och Rostock passar bra för dem som är på väg hem från europasemestern.

Svar på tråden Bordershop Puttgarden, ej värt det!