• Ester77

Bröllop i Frankrike

Jag och min sambo har tänkt oss ett litet bröllop i Frankrike, Paris, med den närmsta släkten närvarande. Kan någon tipsa om en liten kyrka/kapell där vi kan gifta oss?.

• Svar på tråden Bröllop i Frankrike
  • Ester77

Det jag och min sambo försöker få hjälp med är bland annat lite allmänna tips om bröllop utomlands. Vad man skall tänka på, do:s and dont:s, vad som kostar pengar och vad som inte är så dyrt. Vi har funderat på Paris i maj nästa år, vi behöver bland annat tips på kyrka eller dylikt, hotell osv osv. Någon som har några som helst erfarenheter av liknande som kan dela med sig av sina tips och råd?

• tessa

Det finns en svensk kyrka i Paris där svenskar kan gifta sig men det kostar en del tror jag.

• Ester77

Hej Tessa, !
    Vet du ngt mer om kyrkan? Jag tänkte i så fall kolla upp den på nätet. Vad tror du den kan kosta? i runda slängar?

• sandrine

Vilken bra idé att gifta sig i Paris! Jag tror det kostar cirka 200-300 euros.

• Ester77

ok vad bra, då ska jag kolla upp den adressen.

Då vi är en ganska liten släkt och då vi har en ganska ringa bröllopsbudget tänkte vi viga oss i Paris med bara familjen närvarande dvs 10 personer. Jag hoppas att det blir vackert och romantiskt samt en trevlig vecka för familjen.

Är dock lite orolig gällande musik, etc och visst skulle jag också vilja gå längst gången inför alla vänner och bekanta.

• shoptok

hej alla
    vi ska gifta oss i sv kyrkan 1 juli och ja det kostar 300 euro. det ska bli jätte mysigt. vi ska endast vara vår egen familj (vi och våra barn) och ett kompis par. detta är i största hemlighet .schyyyyy.

• nallepuhsan

Hej, här är ett tips om ett slott i frankrike som är jättevackert och drivs av en svensk tjej.
    Intill slottet finns också ett jättevackert kapell där man kan ha vigseln.

Titta in på hemsidan (sätt www. före bara)
    grandval.nu

• paris i maj

Tänk på att en kyrklig vigsel i Paris inte är giltig, utan ni måste vigas borgerligt också.

• Brightblue

"2004-04-10 09:03 shoptok

hej alla
    vi ska gifta oss i sv kyrkan 1 juli och ja det kostar 300 euro. det ska bli jätte mysigt. vi ska endast vara vår egen familj (vi och våra barn) och ett kompis par. detta är i största hemlighet .schyyyyy."

Hej shoptok!

Vi gifter oss i svenska kyrkan i Paris den 2:a juli! Hoppas att allting går bra för er!

• arianne

Ni Paris-brudar, vet ni att det finns en svensk tjej i Paris som hjälper till att boka frisör och brudbukett? Hon har mail therese.sjoberg@wandoo.fr (obs hon tar betalt)

• Elodie

Det är jätte fint i Svenska Kyrkan i Paris, era bröllop kommer att bli jätte vackra.

• sofia y

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med plats, men däremot om du åker till Paris innan, så ta chansen att gå och prova klänning hos Max Chaoul www.maxchaoulcouture.com
    Ruskigt dyrt men oj vad tjusigt!!

Svar på tråden Bröllop i Frankrike