HUr ont gör de??
Hej,
Jag har frågor om sex. Gör det jätte ont första gången?
Är det farligt att ha analsex? Och är det farligt att svälja sper...??
Plzzz...svara ..
Tack
Hej,
Jag har frågor om sex. Gör det jätte ont första gången?
Är det farligt att ha analsex? Och är det farligt att svälja sper...??
Plzzz...svara ..
Tack
1. individuellt, oftast inte så ont. Använd glidmedel och gör det när du själv vill!
2. Nej, om man gör det försiktigt (massa glidmedel där med)
3. Nej
Skydda dig och ta hand om dig.
(Vet inte om du är seriös eller en snuskis, men det kan ju iaf inte skada med dessa råd)
Om killen har någon könssjukdom ska du inte svälja sperma, annars är det inte farligt.
...däremot kan jag varna för att det kanske inte smakar så gott och jag blev dessutom illamående...
OM du är seriös: ungdomsmottagningen.se
Vill bara tillägga till ovanstående svar att man inte skall ha analt samlag för ofta - då kan man få problem med analkontinensen.
Ta det försiktigt och var rädd om dig.
Kan man få andra "skador" av anals*x? Jag tror att om man har det för ofta, för "hårt" och för mkt så kan det lossna små skinnflikar...Har en kompis som fick det problemet...Kan det stämma. Men dom använde aldrig nåt glidmedel...så det är nog att rekommendera....
arwen - du menar hemorojder va?
jo den har jag hört att man kan få....
tydligen ska det finnas speciella glidmedel för ana+l 6 som är lite bedövande - det kan ju funka om man får ont vid vanliga vag+inala...
1, gör det ont? Ja, det kan det göra... men är man försiktig och tjejjen är tillräckligt v-t så går det bättre.
2, analsex. jag anser att det är en "output not input"...farligt? dom säger att man kan få förslappad analmuskulatur om man har det ofta och att det innebär att man kan baj-a i byxan. men jag har ingen aning om det stämmer, och jag har ingen lust att ta reda på det heller.
3, svälja? nej, det är inte farligt såvida killen är fri från sexuellt överförbara sjukdomar.
Lycka till!
Fråga:
Nu är det två här som skrivit att det inte är farligt att svälja sperma om killen är fri från sexuellt överförbara sjukdomar. Är det någon utbredd uppfattning? För det är väl ändå så att veneriska sjukdomar överförs inte bara via kroppsvätskor (blod, saliv, sädesvätska etc) utan även vid slemhinnekontakt? Det vill säga, att om killen är smittad och ni har oskyddat munsex så kan man bli smittad av vad det nu är han har, ex HIV.
heffaklumpen
Men frågan var ju inte om det var farligt att ha oralsex utan om det var farligt att svälja. Och det är ju inte farligt att svälja om personen i fråga är frisk.
Det finns sjukdomar som smittar vid slemhinnekontakt (dock tror jag att hiv inte är en sådan sjukdom utan där krävs det vätska för att smitta) men det var ju inte det Solli undrade över.
Jo, men att svälja hivsmittad sp*rma är ett av de säkraste sätten att skaffa sig HIV, förutom typ blodtransfusion. HIV är ju annars en inte särskilt smittsam sjukdom.