• Bröllopstokiig

Gula sidorna - privatpersoner

Ett tips till er som inte riktigt har koll på alla gästernas adresser.

Bra hjälp till er som planerar att hålla bröllopet hemligt fram tills inbjudningarna skickats ut!

Det var en stor hjälp för mig. Så slipper jag ringa runt och fråga...

Adressen är. privatpersoner.gulasidorna.se/

• Svar på tråden Gula sidorna - privatpersoner
  • Bröllopstokiig

Adressen fungerade för mig iaf
    Men det kan nog vara lite överbelastning där nu, eftersom det är en ny tjänst... Annars kan man ju gå via gulasidorna.se, där finns länk.

• Bröllopstokiig

Vad bra! Det har jag länge undrat över! Tack för tipset!

• Bröllopstokiig

Tack för tipset, ska användas flitigt!

• Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

Litet lustigt, bara, att t.ex. vi inte finns med i Felias register - trots att vi *inte* har hemligt nummer...

Om allt strular kan ni alltid kolla med Skattemyndigheten. De är skyldiga att hjälpa till, och har vanligen även en terminal i sina lokaler som man kan sitta och söka vid.

• Bröllopstokiig

Jätte bra sida alltså!

Jema

• Bröllopstokiig

Tack så mycket! Du sparade mig timmar av samtal och pratande i telefon bara för att komma åt deras adresser...

Tackelitack

• Bröllopstokiig

Suverän sajt. Men man är inte ensam. Dom hade 18000 träffar under de första timmarna efter dom öppnade den. Så det kan vara trögt ibland.

• Bröllopstokiig

Finns det någon mer sida som kan hjälpa en att hitta adresser...fick så många träffar på ex Johan Karlsson Gbg och kan inte få fram vem det är jag vill ha...Kanske nån sida där man får skriva in personnummer också..?

• Bröllopstokiig

Anette,

Man kan inte söka på personnummer i något offentligt register. Personuppgiftslagen sätter stopp för det.

• Bröllopstokiig

Som någon tidigare tipsade om så kan du gå till Skattemyndighetens kontor. Där kan man sitta ned vid terminaler och slå upp adresser med hjälp av personnumret. Man kan också ringa och be skattemynd. göra det om man bara behöver hjälp med ett par stycken.

• Bröllopstokiig

Vi har fått fram alla adresser på :
    www.nummerupplysningen.com , funkade mycket bra, då man kunde skriva t.ex. vilket postnummerområde, eller t.o.m vilken liten byhåla, det gällde.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Annars kan man ringa till folkbokföringen, de är super vänliga och hjälpsamma!
    /Charlie

• Bröllopstokiig

Folkbokföringen ligger under Skattemyndigheten.

/Mia

Svar på tråden Gula sidorna - privatpersoner