• Lethili

Festlokaler sökes...

Hej!
    Är intresserad av tips om mysiga och trevliga festlokaler i mellersta och södra Skåne (runt Malmö-Lund-Eslöv). Gärna där man kan ha catering men är även intresserad av lokaler där mat och servering ingår. Allra helst en lokal med gammaldags charm, kanske lite skåne prägel. Nån som kan hjälpa mig??

• Svar på tråden Festlokaler sökes...
  • snuzan

Vi tänkte först hyra Hagalundshallen på Söderkulla. De har restaurang där man kan beställa mat. Skulle man bara hyra lokalen kostade det 100:- i timmen. Men om man beställde mat från restaurangen så ingick hyrkostnaden i detta. De tar 320:-/pers. Då ingår dukning, servering, tre-rätters middag, kaffe. Alkoholen får man själv ta med sig och de serverar fram till kaffet, sen får man själv ta det sista.

• LottaLisa

Jag har varit på bröllop på ett wärdshus som ligger öster om Malmö, Nötesjö Wärdshus. Litet & gulligt med väldigt personlig charm. Jättegod mat.

• hjartat73

snuzan

Måste man städa själv på Hagalundshallen eller ingåt det i lokalhyran/maten?

• snuzan

Det ingår inte städning, utan man får betala en tusenlapp för det....

• MeLyAnA

kolla på druidordens loge på gamla väster i malmö. Det kostade 3000 kr när jag hyrde det till en fest för 4 år sedan. Där finns scen, stora kylskåp, bar, danslokal osv osv. Kommer inte ihåg exakt men jag tror att gatan heter västergatan eller något liknande. Nr 3 är det iallafall.

• hjartat73

Har själv inte hunnit kolla upp denna men på bilden ser restaurangen fräsch ut. Den heter Restaurang Sporren ligger på
    N Bulltoftavägen. De tar 199:- för trerättersmeny, låter billigt men kanske någon vet om det är bra där?

• Sandor

Har ni hört med Alnarpskrogen?

Tel 040-406208

• Emmis 05

Örenäs slott, Häckeberga slott, Kronovalls Vinslott är några ev. lite dyrare alternativ men väldigt fina!
    Beror på vad du har för budget!
    Hoppas du hittar ngt!

• Meddelande borttaget
  • Karinholmqvist

Hej!

Finns en fin lokal ledig på 120kvm på Föreningsgatan 57 i Malmö.

Högt till tak,kakelugn och höga fönster.

Ledig omgående.

Vänliga hälsningar Karin

Svar på tråden Festlokaler sökes...