• Apelsinen

Preventivmedel!!

Hej,
    Nu har jag ätit Desolett i tre månader och jag tycker att dem är helt ok dock har jag hört om att dem är mindre bra.
    Tidigare har jag ätit mini-piller viket var helt ok.
    Med tanke på att jag inte vill behöva vänta i sex månader för att kunna bli gravid när jag slutar äta p-piller har jag tänkt att mini-piller kanske är det bästa alternativet. Samtdigt vill jag ju vara 100% skyddad....svårt...

• Svar på tråden Preventivmedel!!
  • Hestia

Apelsinen - Jag tycker nog att du kan äta p-piller så länge. Det bästa om du vill vara 100% skyddad för att sedan kunna få barn direkt efteråt är nog kondomer.

Jag vill absolut inte vara elak, men är du inte singel? Då kan det ju vara bra att vänta med dessa funderingar tills du hittar någon som du vill ha barn med.

Kram!

• hea

Har du någon som haft blodproppar i din släkt?Jag åt Desolett förr men min mamma fick flera proppar och eftersom det kan vara ärftligt är det inte så smart att äta Desolett då.
    Varför inte kondom eller Persona" dator"!

• Apelsinen

Vad är " Persona dator"?

• Apelsinen

Varför är många så skeptiska till MINI-PILLER? Är det på grund av att man kan få cystor lättare med mini-piller än med vanliga p-piller el. vad är det? Jag som funderar på att gå tillbaka..

• Hestia

Apelsinen - Själv är jag skeptisk mot minipiller för att jag aldrig någonsin skulle komma ihåg att ta dem samma tid varje dag. ;)

• EmmaPemma

Jag är väldigt negativ till p-piller och minipiller då det inte kan vara bra att proppa kroppen med kemikalier varje dag.
    Känner till en tjej som fick propp vid 21-års ålder, kan alltså drabba vem som helst när som helst.

Kondom och eventuellt spermiedödandemedel ger ju ett väldigt bra skydd!

• Jennie med ie

100% skyddad kan du tyvärr bara vara om du helt avhåller dig från vaginala s*mlag...

Jag använder pessar. Rätt använt är de lika säkert som just minipiller, och det påverkar inte ens chanser att bli gravid när man sedan vill det.

Kondom är ju också ett alternativ ifall man tål dem, och även det enda som ger skydd mot sexuellt överförbara sjukdomar. Jag blev inte klok på om du lever i stabilt förhållande eller ej.

Svar på tråden Preventivmedel!!