• Filippa

Vad har man över klänningen (gäst)

Jag har funderat på vad som kan vara snyggt att ha över klänningen när man är gäst på ett bröllop. Det kan ju bli kallt med tunn klänning även på sommaren.

Vad har man egentligen på sig??

Tips önskas!

• Svar på tråden Vad har man över klänningen (gäst)
  • Koalan

Jag hade en schal i organza över klänningen. En lilagrå över en lila klänning, det var stiligt och inte så dyrt. Bra att täcka axlarna i kyrkan med. Köp tyg och fålla eller köp färdiga på tex JOY.

• Filippa

Aha, tack för tipset!
    Låter rikitgt snyggt!

Men om det är lite kyligare... fryser man inte då??

• Hannita

Har du ingen kavaj/fin jacka eller nat sant du kan ha over? Om nu sjal inte ar tillrackligt varmt.

• Filippa

Tycker inte att jacka är så snyggt över...
    kavaj...hm har aldrig sett någn fin kavaj över en klänning.

Ingen som har några fina bilder på fina bröllopsgäster, så att man kan få lite inspiration???

• Koalan

Om du får klänningen uppsydd eller syr själv kan du sy en bolero (kavaj som går till under bysten) eller en schal i samma tyg, den går att fodra också så den blir varmare. En enkel kavaj kan vara snyggt också det beror på hur din klänning ser ut???

• brullan

Beror ju på om du är somrigt eller klassiskt klädd tycker jag. Är du somrig kan det passa med en lång kofta med lite hålmönster i tex. Annars blir det snyggt med en sjal alla gånger. Sen kommer ni väl att vara inne eller, annars får du tokdansa hela kvällen så att du blir varm....

Svar på tråden Vad har man över klänningen (gäst)