• samlevnad graviditet

Gravid eller skengravid??

Hej, undrar om någon varit med om samma sak som jag nu erfar...eller liknande??

Jag å min sambo bestämde oss för att få barn förra månaden (mars) vilket alltså blev vårt första försök...kul, eftersom jag längtat jättelänge. Nu grusas dock min lycka av mitt nuvarande tillstånd. Skulle haft mens för en vecka sedan men inget händer, samtidigt som grav-testet visar negativt. Detta kanske inte verkar så farligt men problemet e att det känns som jag har pms besvär konstant, svullen i hela kroppen, uppkörd å en massa andra otrevligheter...hjälp, vad är detta...? Någon som erfarit nåt liknande?

• Svar på tråden Gravid eller skengravid??
  • Mid

Först vid testning två veckor över tiden för förväntad mens kan man vara helt säker på att ett negativt svar verkligen är negativt. Annars kan det visa falskt negativt.

• samlevnad graviditet

Hej, tack för svaret... vet inte om jag lyckas svara nu eller skriver ett helt nytt... inte meningen isåf, håller på at lära mig detta!

Har du själv erfarit att testet visat neg?

• samlevnad graviditet

vet du om flytningar (vita) samt vatten i kroppen-känsla är tydliga grav-symptom. Varit gravid förut (abort) då jag mådde illa, det gör jag inte alls nu..

• Pixie

samlevnad graviditet,
    Vet du att BT har en systersajt som heter www.familjeliv.se? Jag försöker absolut inte köra bort dig eller så, utan jag tror bara att det där finns många som befinner sig i samma situation som du och kan ge massa bra svar
    Lycka till med bebben!

• samlevnad graviditet

hmm du Mid...vore snällt om du orkade ge mig lite svar på hur du vet detta med 14 dagar??

• samlevnad graviditet

Har besökt rätt många sidor vilka inte behandlat detta område på ett för mig intressant vis...men jag gör kanske ett försök.

Tycker dock att du borde kunna stå ut med lite bebis-snack??

• MayaPiraya

Visst står vi ut med bebissnack, men det jag tror pixie menar är att på familjeliv kan du få fler och bättre svar än vad vi kanske kan ge dig här.

Testa sajten, den är suverän! ;)

• Pixie

samlevnad graviditet,
    Jag kanske inte var helt tydlig i mitt inlägg. Jag tycker att du får prata bebissnack hur mycket som helst. Vad jag menade var att du kanske kan få bättre svar där än här. Men jag har inget emot bebissnack. Synd att du tolkade mitt inlägg så negativt, jag försökte faktiskt bara att hjälpa till och vara snäll.

• Mid

samlevnad graviditet: Jag slarvade för första gången med mina P-piller för någon månad sedan och jag gick över tiden en vecka. Jag frågade då min gynekolog som sade att jag kunde testa redan efter en vecka men för att vara helt säker så skulle jag vänta två veckor efter förväntad mens.

• Johanna = en lat kock

kan oxå verkligen rekommendera att du går in på familjeliv - Där finns det massor med tjejer i samma situation som du... och en massa trådar om graviditetssymptom, gravtester, skengraviditet etc...

inga frågor är konstiga eller dumma... och bebissnack står vi ut med även här på BT :)

Svar på tråden Gravid eller skengravid??