vad kostar öl i Tyskland?
Någon som vet? Vad ska man köpa för märke? Och rött vin, är det billigt? Vilket märke?
Någon som vet? Vad ska man köpa för märke? Och rött vin, är det billigt? Vilket märke?
Hallå där...Priset beror självklart på vilken sort man väljer. Men mellan 2-8 kr. Det var ett tag sedan jag var i Tyskland så jag har dessvärre ej ngt förslag på öl.Däremot fick jag tips av en god vän gällande vin. Det finns ett Italienskt vin som heter Montepulciano D´aBruzzo från Umani Ronchi. Finns på systemet och kostar dryga 60 kr. Mkt prisvärt och gott. Finns i Tyskland för mellan 15-20 kr.Ett annat vin från Montepulciano Dá Bruzzo området är Canaletto av Casa Girelli. Lite mer bärigt vin med inslag av russin och valnöt.Mkt gott, finns också på systemet.Pris i Tyskland 25-30 kr..Ska själv åka i april inför vårt bröllop i pingst....Lycka till
Gå in på www.calle.dk
Där finns det prislistor på det mesta. Tror att det är motsvarande priser på de flesta ställen i Tyskland. Calles ligger i Burg, strax söder om Puttgarten. Priserna står i danska kronor!
Hej eftersom jag nu bor i tyskland så kan jag säga så här:
-ska man bjuda på alkohol i någonform så kom och hämta, man tjänar massor.
Jag kan kolla i nån reklam och återkomma om lite priser, som fanns av olika märken.
Nu tar jag inget ansvar för hur det smakar eller vilka sorter jag skriver rakt av annonser, men här är några exempel på priser fr mataffärer (pris i Euro)
Jägermeister 0,7l: 7,59
Amselfelder röd/vit vin 0,75l: 2,79
Jim Beam-whiskey 0,7l: 9,99
Holsten Pilsner 20*0,5l: 10,49
Krombacher Pils 20*0,5l: 10,98, 11,49
2001/02 Ernest& Julio Gallo chardonnay,cabernet sauvignon o zinfandel 0,75l: 3,99
Söhnlein Brillant Jahrgangssekt vitt 0,75l: 2,22
Ramazzotti Amaro 0,7l: 8,99
Asti Cinzano 0,75l:4,99
Baileys 0,7l: 10,98
Golden Kaan weine 0,75l: 3,99
Freixenet Carta Nevada 6*0,75l: 22E
Michel Schneider Riesling classic 0,75l: 2,99
Jules Mumm 0,75l: 3,79
Spanskt/franskt
Mederano de Freixenet, Collection de Chantré Vin de Pay´s Cabernet Sauvignon & Merlot alla flaskor 0,75l:3,49/st
Det var allt jag hitta nu i reklamen :)
Jag kan säga att vet man vad man letar efter osv är det lätt att köpa och man ska göra inköpen ant. i marketerna eller i "drick-affärerna"
Hej
Ett flak med 24st 33cl kostar ca 68 kr i Puttgarden. Ca 270 i Svea. Carlsberg sort guld.
Men lönar det sig verkligen att åka dit o handla, det kostar ju att åka dit också.
är det olika priser beroende på vart i Tyskland man handlar? Är det billigare i Tyskland än i Finland?
Vi ska inte åka själva utan en bekants bekant ska dit och kan ev. handla åt oss.
Hjälp. Jag fattar NOLL av viner. är ingen vindrickare.
Ge mig ett bra förslag på ett rött och ett vitt vin till vårt bröllop.
Ska va hyfs billigt och smaka ok!
:)
Vi var i Rostock i lördags, rekommenderas varmt!
De tyska varuhusen hade inte öl på burk så vi handlade ölen på det skandiavägda Borderstop (ej samma sak som Borderstop!)
Även vinsorterna var bättre där.
Vi betalade 9.90 euro per flak med 24x33cl
för ölen och det fanns flera olika vinsorter som kostade runt 13-14 euro för 6 flaskor.
Ett tips är att gå in på www.stop-and-shop.se
Ett tips är att inte välja vin efter märke utan efter druva. Ta reda på vad som passar den maten som ni ska servera. Vi fick t.ex. ändra oss på plats , från J.P. Chenet till J.P. Merlot.
Vi åkte från Stockholm och vi tjänade definitivt på resan!
Maila gärna om du vill veta mer maja_faldt@hotmail.com