Hur tränar man bort "gäddhäng" ??
Hur kan man träna bort det lättast hemma.
Hur kan man träna bort det lättast hemma.
det är en bra fråga ,har oxå gäddhäng som måste bort innan bröllopet
hoppas att någon vet hur ....
undrar oxå:)
Jag har svarat på detta förut (och kör själv stenhårt på det!). Om man inte har hantlar kan man väl ta två andra greppvänliga föremål med lite tyngd.
Ligg raklång på golvet. Fatta en hantel i varje hand och lyft dem rakt upp mot taket. Böj ner så att de nästa nuddar pannan. Håll armbågarna högt och ihop en aning. Sträck upp armarna igen. Kör typ 15 st i tre omgångar. Första gångerna ger garanterat träningsvärk!
Lycka till!
Planeringsfreak!!
Ska man ligga med armarna ut på sidorna eller över sig. Jag är kanske dum men fattar inte riktigt.
Gäddhäng är oftast överflödig hud eller lite extra hull på baksidan av överarmen. Genom att skaffa lite större muskler där syns inte gäddhänget, huden fylls ut av musklerna.
Den muskel ni ska träna är tricepsmuskeln som går mellan axeln och armbågen, på baksidan av muskeln. För att få lite balans i träningen kan det vara bra att träna bicepsmuskel också, alltså framsidan av muskeln.
Det är alltid svårt att beskriva en rörelse med bara ord, men här är några övningar för triceps som man kan göra hemma:
Tricepsdips: Sätt dig på kanten av ett stadigt bord eller en stadig stol, inte för hög. Sätt händerna nära rumpan, på kanten av bordet, med fingrarna riktade mot knäna och håll om kanten. Lyft på rumpan och placera den precis framför bordet, så att svanskotan nästan snuddar vid bordet. Kliv med fötterna så långt från bordet du kan samtidigt som du håller kvar rumpan. Sänk rumpan rakt ner så långt du kan och lyft den sedan igen.
Repetera så många gånger du kan (kanske 8-20 dips), vila en liten stund och upprepa sedan samma antal två gånger till. Viktigt är att du hela tiden håller rumpan nära stolen/bordet och försöker få armbågarna att peka bakåt.
Tricepsarmhävningar: Lägg dig på mage med armarna längs med kroppen. Placera händerna precis under armbågarna, nära kroppen. Gör så många armhävningar, först på tårna och sedan ståendes på knäna, som du orkar. Vila lite och upprepa två gånger till. Viktigt är att armbågarna hela tiden pekar bakåt, mot rumpan och att armarna är längs med kroppen. Försök spänna magen så att inte rumpan trillar ner.
Kick-backs: Här behövs en vikt av något slag som går att hålla i en hand, eller ett träningsgummiband. Ställ dig på båda knäna eller med ett knä ner i marken och luta överkroppen framåt. Håll vikten/ena gummibandsänden i den ena handen och den andra handen som stöd på marken eller på knät. Om du gör denna övning med gummiband, lås fast den andra änden under knäna och se till att den inte lossnar. "Lås fast" överarmen (med vikten/gummibandet) längs med sidan av kroppen och låt underarmen & vikt hänga ner mot golvet. Lyft handen & vikten sakta och kontrollerat uppåt, bakåt tills armen blir helt rak, bromsa sedan armen neråt igen. Gör 10-15 repetitioner, vila och upprepa allt två gånger till. Viktigt är att armen är nära kroppen och att rörelsen är lugn.
Tricepsextensions: Ställ dig på båda knäna eller sitt på kanten av ett bord/en stol. Plocka upp en ganska tung vikt (helst inte för smal) och håll den med båda händerna ovanför huvudet, med raka armar. Försök att slappna av i ryggen. Lås fast armbågarna i ett läge, böj dem och låt vikten sakta komma bakåt, ner mot baksidan av huvudet. Stanna när du nått 90 graders vinkel i armbågarna och lyft vikten sakta upp igen. Viktigt här är att hålla ihop armbågarna så mycket det går. Den här rörelsen går också att göra med gummiband, då håller man i ändarna med händerna och låter gummibandet gå bakom huvudet och under fötterna. Den här rörelsen kan också göras liggande på ryggen, med armbågarna pekandes rakt upp i luften.
Det går inte att punktförbränna fett!
Jag kämpar på med mina hantlar, gummiband och armhävningar för att fylla ut "hänget" med muskler istället.
Dom kan bli fastare, ..men tyvärr, att bara få bort fettet där går alltså inte.
Jag som då inte direkt har gäddhäng men som har otroligt stora armar bara, alltså dom är enorma. Det är dels lite muskler ju, men sen är det fett över det... så det är inte att dom är snyggt muskulösa eller så heller. Utan bara som två stora klumpar! Som gör att jag ser onödigt stor ut. Hur gör man åt en sån sak??? Jag har gått ner lite i vikt nu och det har väl hjälpt lite grann kanske, men inte mkt inte!
Min M2B har nån gång kallat dem för "bodybuildar-armar" - inte så där jätte kul kanske att höra! Man vill ju helst undvika att visa dem, men nu lär man ju göra det på bröllopet!
Nån som har nåt tips?
Caroline 14/8
Man ska ha armarna över sig, mot taket och jobba med armbågsleden liksom. Prova så tror jag du känner när du gör rätt.
eftersom d inte går att punktförbränna fett som någon här har sagt tidigare så e d bara att bränna allt...Morgonpromenader i en timme i raskt tempo på tom mage (kopp svart kaffe utan socker kan alltid vara bra) innan frukost....e d bästa...Glöm inte att dra ner på kolhydraterna, ta bort alla snabba med en gång, öka på protein (kyckiling utan skinn, fisk, äggvita, tonfisk, kött, alla fileer..o så vidare...äta mindre portioner var 3e timme för att hålla ämneomsättningen igång....Så kommer fettet att rinna bort
Men jag menar... jag har gått ner 7,5 kg nu. Väger idag ca 64,5 kg vilket inte är så jätte mkt. Ändå är mina armar lika stora fortfarande, dvs 30 cm runtom. Vad gör man, måste jag gå ner till 55 kg eller vad är det frågan om? :(
Bonadea:
Jag har samma problem som du. Min kropp verkar bränna allt fett utom det som sitter på armarna och det på vaderna sista av allt.
Jag vet inte hur lång du är, men jag är 1,60 och mina armar blir inte smalare förrän jag börjar väga mellan 55-60 kg.
Jag är 170 och jag har bara tänkt att gå ner till 60 kg. Jag väger ju ca 4,5 kg mer nu så jag hoppas dessa sista kilon kommer rasa från mina armar! Haha! Men kanske att dom blir lite smalare nu, när jag inte har så mkt fett på andra ställen kvar... ?! Men det skulle inte förvåna mig om jag blir jätte spinkig på alla andra ställen sen har man dessa enorma armar kvar.. hur snyggt är det liksom?! Jag vågar inte träna armarna heller för jag är livrädd att dom ska bli ännu större!