Bruduppsättning - vad är normalt pris??
Någon som vet vad frisörerna brukar ta i timmen för att fixa iordning en brud?? Och har någon nåt bra tips på någon prisvärd & duktig frisör? Gifter oss i Sollentuna & bor i Årsta ...
Tack!!!
Någon som vet vad frisörerna brukar ta i timmen för att fixa iordning en brud?? Och har någon nåt bra tips på någon prisvärd & duktig frisör? Gifter oss i Sollentuna & bor i Årsta ...
Tack!!!
runt 2000:- för hår o smink. ngt billigare om du ej ska sminkas, kanske 1500:-. totalpris alltså, har aldrig hört om nåt "pris per timme" tar väl ca 2 timmar? du kan säker hitta billigare beroende vad du har för krav osv..
650 och 720 kr i timmen har jag fått på 2 ställen, och det tar ca 2-3 timmar. Olika om smink ingår. Om det inte ingår har jag fått priser på 5-800 kr extra för sminket. Jag valde en med fast pris för hår, smink och lån av löshår. Känns bäst så man inte blir upprörd på sin dag av att notan blöir bra mer än man tänkt. 2000:- får jag betala hos världens goaste tjej på Hair Do på söder!
Tack för svaren.. Har fått prisuppgift 500 kr/timme hos en frisör i Sollentuna - och en salong bredvid tog 750 kr för sminkning (frisören gör ej det...) Ville bara kolla & jämföra lite..
Madele - var på Söder ligger Hair do? har du nåt tele nr? Kan söka det själv annars kanske..
Fler tips någon??
Hair Do ligger på Bondegatan 31, tel 644 34 00.
Har läst positivt om Marika på Frisörkällaren på Blekingegatan och Lödder på Södermannagatan och C/O på Hallandsgatan också. Alla ligger på Söder. Har ingen egen erfarenhet. Hoppas du får lite tips från ngn som vet och har erfarenhet. 500 i timmen låter bra tycker jag, trist att sminket är så dyrt! Lycka till!
Har bokat MagdaSofia som kommer hem till mig och gör både och för 2000:-
450:- i timmen för hel uppsättning inkl smink & hjälp med kläder.
1500:- för 3 timmar, inkl smink, kläder och en fika.
Min frisör tog 500 kr/h och hon var jättesnabb så det blev 1000 kr!
440:- i timmen tar min frisör, och hon räknar med ca 3 timmar
Där jag ska fixa håret tar hon 400:-/h och då gör hon hår, smink och hjälper mig med kläderna.
Anderssonskan, Amathea, Vilsen, Täby-brud & Caroline 14/8 - vore jättetacksam om ni ville dela med er av VAR ni fått dom priserna med, eftersom jag själv oxå är ute efter en frissa... Tusen tack!
Wow!! Vad billigt det är i Stockholm!! I Eskilstuna tar frisörerna mellan 850 och 1150 i timmen. Och de räknar med 2,5 timmar i varje fall - plus ev. make up. Fastpris finns från 1600 för bara hår plus make up som börjar på 500 kr ungefär.
Jag som trodde att det var billigare ute på "vischan". :)
Ok,Jag ska betala 400:-/h i Hässeholm.
Jag bor i Alingsås, 5 mil utanför Göteborg.
Här betalar jag ett fast pris på 1500:- för 3 timmar
Jag bor i och för sig i en småstad men här kostar den billigaste inkl smink 1500kr och upp till 3000kr. Då är det en provuppsättning och smink
Mvh
Ingis