Färga ögonfransarna själv?
Hej!
Jag undrar om någon vet om man kan färga ögonfransarna själv utan att behöva gå till kosmetolog eller frisören? Var kan man isåfall köpa sån färg?
Hej!
Jag undrar om någon vet om man kan färga ögonfransarna själv utan att behöva gå till kosmetolog eller frisören? Var kan man isåfall köpa sån färg?
På Kicks och så kan man köpa sådana, men ögonfransarna är väldigt svåra att göra själv och det svider som f-n!
Där håller jag inte med!
Jag brukar alltid färga mina fransar själv. Depend är ett märke som finns på ex H&M, Kicks Åhlens m fl.
I början tog jag hjälp av killen, men nu har jag lärt mig själv. Det följer med en liten "pinne" att applicera färgen med. Men jag har ett tips: Ta en gammal mascara borste och tvätta ren den. Sen lägger du på ett tjockt lager färg, precis som med mascara. Lägg dig sedan och blunda.
Jag har aldrig fått något svid i ögonen, det är nog olika hur känslig man är.
Lycka till!!
Äsch, jag färgar jämt. Använder inte mascara längre. Det ingår en mascaraborste och det är bara att kladda på. Det bästa är att blunda medan man väntar, men jag kan inte sitta still så jag brukar gå och diska eller städa eller nåt annat "kul". Så länge det inte droppar in i ögonen (vilket det inte ska göra) svider det inte.
Tack så mycket för era tips!! Ska genast gå iväg och köpa mig ett "kit". :)
Jag använder färg från depend, förut ingick en pinne, men de har bytt ut den mot en mascaraborste nu. Super tycker jag.
Jag färgar oxå alltid "själv".
Min sambo brukar få kladda på smeten medans jag ligger o blundar med skyddslapparna under ögonen.
Hej och tack till er som visste så mkt om hemma färgning utav fransar.. Jag gör det regelbundet på salong men nu blir jag sugen på att prova själv, men det dröjer ett tag eftersom jag färgade fransarna i onsdags!!!
Jag har också gjort det ett par gånger, köpte mitt på hm
Det var ett bra tips att Depend bytt till borste. Ska nog åka och köpa ett nytt kit,trots att det gamla inte är slut än, för "pinnen" är i ärlighetens namn inte särskilt bra, även om produkten i övrigt funkar jättebra.
Depend finns på H&M m.m.
Jag köpte en sån där "påfyllningsförpackning" med bara själva färgtuben och då ingick borsten, så du behöver inte köpa ett helt nytt set.
Men blir fransarna längre och tjockare då med elelr ger det bara färg?
Isen
Det blir bara färg, vill du bygga upp fransarna måste du använda mascara.
Jag färgar mina fransar under sommarmånaderna (superskönt att ha lite färg på fransarna även när man badar & solar).
Men det gör ont och svider fruktansvärt mycket, första gången kan det vara bra att få lite hjälp tror jag.
Lycka till!
Carom - "Skönt" att höra att det finns någon annan som tycker att det svider som fn! Jag började fundera på om jag gjort nått helfel!
Jag har färgat i många år, och visst ibland har det svidit. Då har jag bara tvättat bort färgen och gjort om det. Det jag har märkt är att färgen måste blandas riktigt riktigt ordentligt. Jag brukar till och med låta den stå en liten stund efter att jag blandat för att sen blanda igen. Då blir den lite geggigare och sitter kvar bättre på fransarna utan att "rinna" in i ögonen (oftast märks det ju inte att det rinner, bara att det svider).