• mte2

Stenungsund - Ödsmålsbygdegård

Hejsan!

Jag undrar om någon har haft bröllopsfesten i Ödsmålsbygdegård och har lust att svara på lite frågor?

*Hur många ryms?
    *Vad kostar den att hyra?
    *Finns det bord & stolar (för hur många)?
    *Plats att dansa?
    *Hur stort är det?

Ja kommer ni på något mer så berätat gärna!
    Eller vet ni någon annan lokal som är hyffsat fin runt omkring Stenungsund, Tjörn så säg gärna till!

Vi räknar på att bli ca 100 pers.

• Svar på tråden Stenungsund - Ödsmålsbygdegård
  • lillsessan

Vi ska vara i Sjöstugan (på Tjörn 1 km från bron, dvs inte så långt ut). Vi kommer vara 100 pers och då finns det plats till dansgolv (med vikvägg mellan "matsalen" och dansgolvet. Enda nackdelen är att det bara finns en vanlig diskmaskin (de har porslin och glas till 100 pers. Kolla in på Hjälteby Sjöscoutkår på nätet så finns det säkert bild och telnr.

• mte2

Men blir det inte lite trångt?
    Vi var och tittade men det såg så litet ut.

• lillsessan

När vi var där stod det bord och stolar för 100 personer framme((honnörsbord med flera "ben"). Det var förvånansvärt rymligt! Kommer ihåg lokalen sena jga var liten och trodde den skulle vara mycket mindre...

• 041023

Eftersom lokalen är uppdelad i två delar kan det kanske bli lite svårt att få in 100 personer. Men det är ett jättefinf dansgolv. Fördelen med att lokalen är i två delar är att ni kan äta i en del och sedan dansa där och ha bord i den andra delen. Jag har inte riktigt koll på priset, men jag tror att både lokalen och köket kostar under 2000 kronor. Det är ett jättefint kök, med allt man kan behöva. Stort och gott om plats - nästan restaurangstandard.

• mte2

Ok, men det var ju bra!
    Ska ni pynta något på utsidan?
    Ser ju lite tråkigt ut, iaf nu innan grönskan kommit.
    Har aldrig vart där nere på sommaren.

Vart ska ni gifta er om man får fråga =)?
    Ska ni ha catering?

• 041023

Vi ska inte gifta oss förrän i oktober, så då blir det kanske en del problem med grönska. Kanske kan man ha typ höstlöv. Annars tror jag inte att vi ska pynta på utsidan direkt - vi satsar nog på att få insidan vacker!
    Vi ska ha vår fest i Lanegården, som är helt perfekt. Gott om plats och ett topputrustat kök. Det behövs eftersom vi ska laga maten själv!

• mte2

041023!

Vad är Lanegård, vart ligger det?
    Är det stort?
    Känner knappt till något här runtomkring =/
    Lite pinsamt då jag faktiskt har bott här i 4 år snart *s*.

• lindull

Hej mte!

Vi ska ha festen i Ödsmåls bygdegård.
    Vi ska ut nu i veckan och räkna bord och dyl, så jag kan skriva igen och berätta.

Köket är helt underbart stort och fullutrustat.
    Tror att 100personer är lite väl mycket, men jag kan fråga.
    Hyran är 1400kr för en dag och så kan man lägga 400kr till och få den redan dan innan festen.
    /Lindull

• 041023

Lanegården ligger utanför Uddevalla, mot Dalsland till. Det tar mellan 5 och 10 minuter från Uddevalla att köra. De har plats för cirka 150 personer. Det är Lane Ryrs hembygdsförening (tror jag) som hyr ut den.

• mte2

Hej lindull!

Det hade ju vart toppen om du ville göra det!
    Låter ju jättebra med ett ordentligt kök också.
    Du vet inte hur långt i för väg man kan boka?
    Har förstått att man måste vara ute i ganska god tid.

• lindull

Hej igen!

Vi bokade förra sommaren ca 1 år i förväg.
    Men det kanske är överdrivet vet ej.
    Ring och kolla med dom.
    Tel 0303-77317.

Kollade på denna länken och där står det att den rymmer 110 personer men det blir nog väldigt trångt att duka.

www.bygdegardarna.se/opnspec.htm

/Lindull

• mte2

041023

Ok, ja det var nog lite för långt bort från oss tror jag. Vi bor i Stenungsund och här mer släkt söder ut som ska komma.

Men var det Ödsmål eller Sjöstugan som var uppdelad i två delar?
    *snurrig*

• mte2

Lindull

Ok, men det går iaf att boka redan så långt i förväg, det är bra!
    Hade känts skönta tt ha en lokal klar så man kommer nån vart.
    Vi ska gifta oss först nästa sommar och dte blir antagligen vid midsommar eller helgen innan.

Har du vart där inne förr?
    Är det mysigt där?
    Vart ska ni gifta er?

• mte2

Men hjälp som jag stavar i kväll *s*
    Ni får ursäkta mig

• lindull

Vi gifter oss i Stenungsundskapell den 3 juli i år.
    Vi var där i sommras när vi bokade.
    Men mitt minne är inte så långta så att jag kommer ihåg allt den söta farbrorn berättade.
    Jag blev i allafall väldigt förtjust i planlösningen på lokalen.
    Det är en stor hall i markplan med flera toaletter. Där finns oxå ett rum man kan vara i och ha brudskålen om man skulle ha otur med vädret.
    En trappa upp är det en stor sal med scen, men det är så väldigt ombonat så det känns som hemma.
    Det är valv in till ett mindre rum med bardisk, och en stor drickakyl.
    Huset ligger i en sluttning, så det finns en entre till som är handikappanpassad.
    På hela baksidan och runt ena gaveln är det en stor altan.
    Ska som sagt dit i veckan för att mäta bord och provduka så undrar du nåt mer så är det bara att fråga.

Maila gärna om jag kan hjälpa dig med nåt mer. fam.lindull@swipnet.se

Oops det blev långt.
    Kram Malin

• djdoodz

Hallå!! Läste Era inlägg o eftersom jag spelar här i trakterna så kan jag ge lite förslag på lokaler samt kommentarer på de som har sagt innan. Ödsmåls bygdegård har brandtillstånd på 75st så 100st är la inte så bra att ha inne. Finns iofs 2st olika bygdegårdar i Ödsmål varav en är lite större. Sjöstugan i Myggenäs är ett bra alternativ om man vill vara på Tjörn. På Tjörn finns även Sibräcka Bygdegård samt Rönnängs bygdegård. Vill man hålla till i Stenungsund så finns det förutom Ödsmål, Spekeröds Bygdegård (väldigt fräsch o ny lokal) som har billig hyra. På Orust finns det Stala Bygdegård, Stenshults Bygdegård (väldigt fin) och en del till. Har ni några fler frågor om lokaler så kan ni skriva här för jag har vart i nästan alla lokaler på Stenungsund, Tjörn och Orust! o har bra koll på hur personalen fungerar som äger lokalerna. // Christian

• mte2

Hej Christian!
    Visst är det du som känner Pernilla, Roberts lillasyster?

Det lät ju inte så bra att de bara har brandtillstånd för 75 personer, men är det den stora eller lilla som har det?
    Vi har tittat på den röda som ligger en bra bit in åt höger efter rondellen, om man kommer från Stenungsund. Vilken av dem är det?

Hur ligger Spekeröds bygdegård, hur är omgivningen?

Vi vill helst vara antingen i Stenungsund eller på Tjörn. Är sjöstugan det finaste alternativet på Tjörn i ditt tycke?
    Är det gott om plats invändigt i sjöstugan?

Spelar du på bröllop förresten?
    Pernilla skulle frågat för mig men när jag ändå har dig här så kan jag ju göra det själv.
    Vad tar du sånna fall?

/Helena

• djdoodz

Hej!! Japp.. känner Pernilla..

Det finns tydligen ÖIK Gården och Ödsmåls bygdegård. Dom enda lokalerna jag inte har spelat i så. hehe. Men om jag minns rätt så är det 75st personer som mest. Men bäst är nog att ringa o kolla så jag inte blandar ihop dom.

Spekeröds Bygdegård ligger typ 2-3 km förbi Stenungsunds golfklubb om du vet vart den ligger? Ligger ganska centralt men det beror på vad man jämför med. Det e lätt den finaste lokalen och den känns helt nybyggd.. iofs är den bara några år gammal.

Sjöstugan i Myggenäs är en lokal som har haft en hel del bröllop och den ser bra ut. Den ligger ju bra centralt också. Den räcker till för 100 personer utan problem vad jag kommer ihåg. Var ett tag sedan jag var där men ska spela där några gånger i sommar.

Annars finns det Sibräcka Bygdegård och den är ju mycket större. Ska spela där i maj på ett bröllop. Den är också helt OK! Spelade där på nyår och då var det ca. 150 sittande.

Jo, jag spelar på bröllop. Ligger uppe här under branschregistret t.om. Vet inte om man får skriva priser rätt i forumet eller göra reklam men du kan iaf se mer info på hemsidan: www.djdoodz.net eller så kan du skicka ett email till mig: info@djdoodz.net så kan vi prata mera om det.

Hoppas du har fått svar på de flesta frågorna? // Christian

• lillsessan

Sjöstugan är delad i två delar med en vikvägg

Svar på tråden Stenungsund - Ödsmålsbygdegård