• sjbengtsson

Bröllopsresa till Hawaii tips önskas

Hejsan alla glada!

Har tänkt att vi tar en tur till Hawaii på bröllopsresa. Undrar nu om någon har vart där och om det rekomenderas?

Hur är priserna där, mat, shopping m.m.

Vad kan en resa dit kosta?
    Har beställt Swansons katalog men kan inte vänta så därför vänder jag mig bedjande till er!

Tack på förhand Sara

• Svar på tråden Bröllopsresa till Hawaii tips önskas
  • Gossi

Vi funderar oxå på att åka till Hawaii. Vi har letat runt mycket på nätet, det som verkar vara kruxet är just priserna och då på hotel. Annars är ju USA rätt billigt att semestra i. Men vi vill inte bo på ett motel och när man då kikar på resorts eller liknande börjar priserna stiga upp mot $399 per natt och det går ju inte. Vi kanske kan hjälpa varandra lite
    Jag har bla använt mig av www.gohawaii.com men måste hitta billigare fina hotel.

• Hailey

Hej tjejer!!!

Om ni ska åka till Hawaii så är jag säker på att ni kommer få väldigt kul och nya upplevelser.Men allt hänger lite på pris och vilken ö på Hawaii ni vill till.
    På huvudön är hotellen lite dyrare likadant butikerna.Bli inte förvånade om ni får betala 120 kr för en kopp kaffe o då ingår inte extra grädde*skratt*

Här kan ni kolla lite mer om hotell och "romantikpaket" det som passar er bäst.

bigisland.gohawaii.nyc.world.net/exec/107104/3916/-/-/NDpOWUNfTElWRTg4ODY1MjA6TllDX0xJVkU3NzgxMDM1OkVOR0xJU0g6VVM6OjEwNzk5NzI2Nzc6OjE6

Lycka till!!

Kram kram

• Lilla

Nör det gäller öarna på Hawaii är det väldigt stor skillnad på dem. Huvudön Oahu där Waikiki-beach och Honolulu ligger är väldigt turistig och mycket party. Känns lite Mallis över det. Maui är lite lyxigare och väldigt vacker, vanlig som romantiskt resmål. Kuaui(osöker på stavning) har väldigt vacker natur, har själv inte varit där men enligt vänner är den helt klart att rekommendera.
    När det gäller priser är det ett tag sen jag var där och kan inte säga vad det kostar. Ett tips jag dock vet som kan vara till nytta är att beställa resan via ett amerikanskt resebolag och köpa ett billigt flyg till USA. Ibland kan detta bli billigare. Dessutom kan ni passa på att få ett par dagar i en storstad i USA, exempelvis San Francisco. Därifrån vet jag man flyger till Hawaii.

Lycka till!

• sjbengtsson

Hejsan tjejer!

Tack för alla bra svar!

Gossi- jag väntar som sagt på swanson katalog och hoppas att de ger meig mer kött på benen. Min sambo har rest med dem en gång förut så han vet att de är bra. När skall ni åka? Vi gifter oss den 3 juli men skjuter på resa till efter julafton.

Kram

• bjorsund

hejsan
    jag kan rekommendera Oahu en underbar ö med trevliga människor., långa sränder mycket vackra blommor och underbara surf tillfällen, dykning, mm. om ni vill ha en lugn vacker resa rekommenderar jag oahu och om ni söker (På Leta) B&B så kan ni hitta boende för mindre än $35 per natt.

Maui är det svindyrt och mycket turism, betong skitiga stränder.

Big Island består av lava och åter lava samt regnskog.

kuaui har jag aldrig varit men det är många som rekommenderar det

Vi betala ungf 700 kr att flyga mellan öarna.
    och vi flög med hawaiian air (sök på internet)går att boka hemmifrån.

Svar på tråden Bröllopsresa till Hawaii tips önskas