• katarinaE

stockholm marathon=/!!!!!!!!!

Jag gifter mig den 5 juni i djursholms kapell 15.30 och ska fixa hår och smink på björn axen på norrlandsgatan tillsammans med mina tärnor,och nu har jag hört att stockholm maraton går då!!??Nån som vet vilka vägar som spärras av och NÄR det är??Vi kommer nämligen inte vara färdiga förns ca 45 min innan vigseln börjar och jag får PANIK när jag tänker på att vi kanske inte hinner pga massa människor som kutar runt=)!HJÄÄÄÄLP!!!!Är det ngn som vet hur lång tid det tar med bil till djursholm,,från stan???

• Svar på tråden stockholm marathon=/!!!!!!!!!
  • Pixie

Start är vid stadion och sedan springer de mot gärdet, runt djurgården, strandvägen, gamlastan, slussen, söder mälarstrand, västerbron, fridhemsplan, st eriksplan, odenplan och odengatan upp till stadion igen. Två varv med vissa ändringar på andra varvet. Loppet håller på i många timmar. Mitt tips är att parkera i utkanten av stan, kanske vid körsbärsv eller, typ universitetet och åka tunnelbana dit. Det är alltså helt avstängt som en ring runt stan för biltrafik. Inte ens taxi kan köra igenom.
    Hoppas att det löser sig!
    Lycka till!

• Pixie

JAg tänker så det knakar för din skull! Det måste ju finnas en lösning! Man kanske skulle kunna åka från city via pampaslänken bort mot norrtull och sedan åka E4 norrut och ta av mot Bergshamra och därifrån till Djursholm. Det borde nog funka! Men, det kan ju ta lite extra tid förstås... Kanske kan du försöka tidigare lägga håruppsättningen?
    Håller tummarna!!

• Havsbrud

Här är en karta över bansträckningen: www.marathon.se/stockholm/start/content_popup.cfm

Jag rekommenderar också parkering utanför stan och tunnelbana in och ut. Starten går kl. 14 så det kommer inte att gå att åka bil inne i stan då. Kan även vara svårt att ta sig över banan till fots så t-banan är nog enda sättet... Kanske inte så kul med bruduppsättning & smink

• stallisbrud

Hej!!

Vilket problem!! Hmm... helikopter är ett tips, luftballong en annan.. nej skämt åt sido. Ville faktiskt bara önska dig lycka till och säga att det säkert kommer att ordna sig. Annars kanske det är ett tips att byta frisör? Förstår att det är mycket bra där på Axén. Finns det någon möjlighet att dom kanske vara någon annanstans än just på norrlandsgatan. Prata med dom så löser sig detta med automatik!
    Lycka till!!!

• Brud i Juni

Hej Katarina1

Jag har också lyckats pricka in sthlm marathon! Gifter mig i ulriksdals slottskapell med festen på tornvillan. Ska fixa håret hos Björn Axen uppe på Åhlens.

jag mailade till Ulf Saletti [ulf.saletti@marathon.se]ansvarig för sthlm marathon och fick ett väldigt trevligt utförligt svar med svar på mina frågor, se nedan:

(Skriv ett mail till honom och skriv vilka tider du kommer att befinna dig på vilka platser)

Hej Mia,

Det kommer inte att bli några problem för dina gäster eller dej och din
    blivande man vad det gäller avspärrningar för Stockholm marathon den 5 juni.

Stockholm Marathon startar kl 14 vid Stadion, innan kl 14 är det i princip
    bara Lidingövägen som stängs av. I övrigt kommer avspärrningarna upp runt 15
    minuter innan de första löparna kommer att passera på den aktuella platsen
    efter banan.

Västerbron är inte avspärrad alls, det enda som sker är att vi dubbelriktar det
    västra körfältet och löparna har hela det östra körfältet för sig, så trafiken
    är igång hela tiden över den vägen.

Avspärrningarna vid Nybroplan kommer inte upp förrän vid 14-tiden så kl 12.15
    är det inga problem.

Söder till Ulriksdal - Västerbron är ett alternativ, Klarastrandsleden är ett
    annat alternativ. och det är normald lite "tjockt" på Klarastrandsleden vid
    Stockholm Marathon men det ska inte börja förrän efter kl 14 så innan kl 14
    ska det inte vara några problem.

OM det skulle vara något problem som uppstår kan du alltid ringa vårt
    telefonnummer 545 664 40 som är bemannat hela dagen 5/6.

Lycka till med bröllopet!

Hälsningar
    Ulf Saletti
    tävlingsledare

• katarinaE

ÅÅH!Tack för all hjälp tjejer!Nu känns det iallafall lite bättre!ska nog maila den där Ulf då jag inte kommer vara klar på björn axen förns 14.30!!!
    Kram!!

Svar på tråden stockholm marathon=/!!!!!!!!!