• trolla

sidenlakan??

Hmmmmmm, svårt att hitta en rubrik för detta *L. Är det ngn som vet var man får tag i sidenlakan till dubbelsäng. Eftersom vi inte ska iväg på ngn bröllopsresa så tänkte vi lyxa till det hemma istället. Skåne får det vara eller på nätet.
    Kram på er, tur att ni finns så man har någon att fråga om allt.
    Trolla

• Svar på tråden sidenlakan??
  • Ebbalala

Kolla på typ Hemtex, Moderna Hem eller annan heminredningsaffär. Rekommenderar dock INTE sidenlakan, är superotäcka att sova på. Hört efter med kompisar som tycker samma sak. Skulle hellre lägga pengarna på några riktigt snygga sängkläder istället...

• MayaPiraya

Jag rekommenderar Satänglakan, underbart skönt och lyxigt utan att det är halkigt i sängen :D

• Cassandra

Jag köpte på Rusta av alla ställen, billiga och jätte sköna!

• camillisen

Jag köpte jättehärliga satinlakan på IKEA. Siden brukar vara svettigt... Alltså: kolla det stora småländska möbelvaruhuset

• Umebruden

Har haft satinpåslakan från Haléns eller Ellos (minns inte från vilken). De var supersköna och "svala".

• trolla

Halloj
    Ni som använt satin lakan, de är ju syntetiska, är inte de svettiga /känns konstgjorda?
    Någon som sovit på riktiga sidenlakan och kan berätta om det är fint?
    Är det inte satin de har på Jysk och Halléns?
    Trolla

• jajjan

Jo, jag har inte sett sidenlakan på varken Jysk eller Halens.
    Däremot köpte vi satinlakan i Elloskatalogen.
    karln ogillade dem starkt dock, så nu får de vara i gästsängen.

• L*I*A

Jag rekommenderar också satinlakan, underbart! (OBS bomullssatin, inte såna där blanka!)

Höie (med danskt ö) har jättesköna sådana, ring dem för att kolla närmaste återförsäljare.

www. hoie. com

• MayaPiraya

håller med L*I*A, det är precis sådana jag menar.

Annars så finns det påslakan på IKEA som är i vanlig bomull ( www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=10701&langId=-11&parentCats=10119*10337 )
    Dessa är av någon anledning lika sköna som bomullssatin, fast mycket billigare.

• Cassandra

Inte sinden utan satäng och i Linköpings Rusta säljer dom just nu till exsta pris. Men det kanske är olika i landet.

• camillisen

Ja, självklart bomullssatin! De andra är ju jätteläbbiga och svettiga, dessutom riskerar man ju att halka ur sängen...!

Svar på tråden sidenlakan??