• Bröllopstokiig

När hämta brudbuketten?

Kan man hämta brudbuketten dagen före bröllopet? Vi gifter oss kl 16, men har långt till närmsta stad där vi tänker beställa buketten. Håller den över natten? Man vill ju inte riskera att stå vid altaret med en vissen bukett...

Hur har ni andra gjort (eller tänker göra)?

• Svar på tråden När hämta brudbuketten?
  • Bröllopstokiig

Om du förvarar buketten i kylen över natten är det inga problem. Butiken gör nästan alltid buketten dagen innan bröllopet och förvarar den kallt över natten.

• Bröllopstokiig

Vad skönt, då löser det sig. Tack för informationen Nina.

• Bröllopstokiig

Varning! Risken kan finnas att ett vanligt kylskåp kan vara för kallt för buketten (olika blommor tål olika mycket), och då fryser blommorna och blir fula! Buketten ska förvaras svalt men ej kallt. Har du en sval på ditt kylskåp kan den fungera annars rekomenderar jag en sval källare el likn. har du inget sådant så kan du ställa buketten på en mörk plats och spraya den med friskt vatten ordentligt på kvällen och morgonen fram tills det är dax. din florist vet nog bäst vad som gäller just för dina blommor prata med henne/honom. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Om ni har ett garage eller förråd så håller det nog rätt lagom temperatur, annars kan man ju ställa den i ett rum med fönstret öppet över natten. Funkar förstås inte om det är högsommarvärme ute, men det är inte ofta det är 20 grader på natten i Sverige.

Viktigt att tänka på är att det inte får stå färsk frukt i närheten då blommorna vissnar snabbare av syran från frukten.

Jag ska nog också hämta mina blommor kvällen innan. Inte för att det är så långt till stan men då har man ju lite marginal om det skulle blivit något fel eller missförstånd...

Svar på tråden När hämta brudbuketten?