• Zomzom

Weekendresa som morgongåva, hur "göra" kortet?

Jag har funderat på att ge min blivande en weekendresa i morgongåva, men jag vet inte riktigt om jag vill boka allt (resa/hotel) nu...Utan jag tror det kan vara bättre att ge honom ett presentkort på resan. För jag vet inte när vi kan åka osv. (har arbetar lite konstiga tider).

Nu undrar jag om ni har tips på hur jag ska göra presentkortet (för att göra "lite extra" fint/annorlunda/personligt osv.) Eller om ni själva gett en resa, hur har ni gjort kortet?
    När ger man varandra morgongåvan förresten?

• Svar på tråden Weekendresa som morgongåva, hur "göra" kortet?
  • rosax

bra ide, har själv försökt komma på nått bra att ge bort men det är svårt med killar. Det är väl mysigt att ge bort den är man vaknat och ligger och myser i sängen.
    Du kanske har nått fint foto på er som du kan använda och göra ett fint kort av?

• welmi

min make får en liten reseguide om Paris med en kärlekshälsning i, som meddelar att "imorgon åker vi till Paris" ... fast med lite mer romantiska ord.. i morgongåva. Har bokat tre hotellnätter via www.Paris-hotel.com

• Karamella

Jag gav min ex-man en weekendresa till london för x antal år sedan. Plneringen och kortet var nästan lika kul som resan! Svärfar hämtade upp oss 07.00 på morgonen och vi körde mot Arlanda, men maken hade bindel för ögonen.(Han trodde det var bumgy-jump på gång sade han senare!) Vi körde i kringelikrokar, drsck skumpa och knaprade snacks ( fortfarande med bindel!) och han fick gissa vart vi varpåväg osv. När vi kom till Arlanda fick han kortet ett "dubbelt" A4 med en massatext utrivet från tidningar ....typ xxx fyller xxx år, xxx är bäst" , nu åker vi till LONDON, det är härligt att bli gammal, xxx älskar sin man. osv osv osv osv. DÅ förstod han att vi var påväg till London och sedan hade vi tre underbara dagar där, allt var förbokat; restauranger,musikal,träff med vänner,museum,hotellet inte minst! VAD DET ÄN ÄR - försök göra det till en överraskning, och kortet med "collage"från tidningar kan han prata om än idag fast vi varit skilda i sju år.

• Zomzom

Tack för era idéer!

Jag och min blivande åker till Malysia direkt efter bröllopet, i 3 veckor! Så vår weekendresa till England kommer att bli av i höst el. vinter..Så därför vill jag göra något fint personligt kort till honom i morgongåva
    För jag kan inte riktigt boka flyg/ hotel och allt nu för jag vet inte när vi kan åka..
    Så han kanske ska få en reseguide om London och så?

• londonbruden

Vilken bra idee!!! Jag ska nog gara nagot liknande till min blivande!

• malte

Kan man inte använda den "klassiska" raggningsfrasen "Någonstans på mig finns en hotellrumsnyckel"? Göm ett litet kort med resmålsbeskrivning i underkläderna eller skriv det någonstans på kroppen och låt honom leta . På det sättet blir du presentkortet och han får inte svårt att komma på hur han skall visa uppskattning för den fina morgongåvan.

• Zomzom

malte, det va mysigt ska fundera på om jag ska skriva LONDON någonstans eller om jag ska göra nått litet gulligt presentkort att gömma...

FLer tips?

Svar på tråden Weekendresa som morgongåva, hur "göra" kortet?