• Icapika

Gamla USA dollar??

Jag har fått 22 dollar, i en- och två dollar sedlar. De är från 1970-talet någon gång. Frågan är alltså om någon vet om de går att växla in, fast det blir väl visserligen inte så mycket pengar? Eller om de bara är att spara?
    Var på väg till banken förra veckan, men det är jämt jämt låååång kö!

• Svar på tråden Gamla USA dollar??
  • Freja

Utan att egentligen ha någon som helst aaaning så svarar jag på din fråga:
    Har USA någonsin förändrat sina dollarsedlar? Jag drar mig till minnes samma gamla presidenter på sedlarna i 50-talsfilmer som i Brewsters miljoner som de idag.
    Men jag kan föstås ha fel.

Hoppas att någon som vet svarar.

/F :)

• Sommar-04

Icapika - det bor nog ga att vaxla in pengarna tror jag. Jag tor inte det finns nagot utgangsdatum pa pengar. 2 dollar sedlar ar valdigt ovanliga nufortiden.

Jo, de har andrat sedlarna. Inte for sa lange sedan fick vi en omdesignad 20 dollar sedel.

• Icapika

I Sverige har de ju utgångsdatum, eller vad man ska säga. De ogiltigförklarar att man inte kan handla med vissa sedlar, typ den gamla tio-kronors sedeln försvann ju så att man inte fick handla med den längre.

• Icapika

och fortsättning...
    Så, jag tänkte om det var samma sak i USA då. Ja,ja. Jag ska testa i vart fall :)

• Sommar-04

Ja, da vet jag inte. Jag trodde att sa lange en valor existerar sa borde man ju kunna handla for den.

• Icapika

Tydligen har 2 dollar sedeln utgått, sen hade jag visst två femdollar sedlar och en hade en liten bit avriven och då gick det inte. Då skulle jag ha fått fått c:a 130 sek, men sen skulle de bli avgift, dels för att de är gamla och dels för att de tar en avgift så då skulle jag få ut 88 kr... Så då behåller jag dem..!

• Meddelande borttaget
  • serendipity

I USA funkar de sakert. Hade sjalv nagra riktigt gamla Malaysiska Ringit och pa forex bara de skrattade at mej (det gick absolut itne att vaxla in sa gamla pengar), val i malaysia sa handlade jag manga fina varor for mina gamla pengar.

Svar på tråden Gamla USA dollar??