• Kixen

Kreatima,Panduro.. -var köper man snyggt papper i Stockholm???

Någon som har bra tips på ställen som säljer snyggt papper till inbjudningskort i Stockholm? Vi ska trycka själva, med hjälp av laserskrivare. Jag har kommit på Kreatima, Panduro, Åhléns, NK, Akademibokhandeln osv. Fler tips??? Någon som tex. känner till butiker à la tryckeri/kopiering, som kanske säljer snyggt papper?
    K.

• Svar på tråden Kreatima,Panduro.. -var köper man snyggt papper i Stockholm???
  • västerhejde 04

Ett tips är att kolla Ordning & reda. De kanske inte har så mkt olika papper men vi köpte kuverten där i går - för chockerande tre kronor styck! Verkligen superbilligt. Dessutom var de mycket finare än de i samma storlek vi hittade på Åhléns, och där kostade de det dubbla. För att inte tala om Svanströms, där samma storlek fast sladdrigare kostade hela nio kronor!
    Oj vilken slantvändare man har blivit

• Kixen

Ordning & Reda har jag också varit på, men tyvärr var det lite ont om papper. Det känns som att de säljer mest skrivböcker o sånt.. Bra tips med Svanströms. Tack. Fler idéer någon????
    K

• emy

Det finns en kontorsbutik under slussen som har låga priser och stort sortiment av vanligt kontorspapper i olika färger. Ljungbergs eller Ljunggrens eller vad de heter i gamla stan har fina papper och stämplar. Matton högt uppe på Birger Jarlsgatan likaså.

• Tusenskönan

Vi köper papper på Svenskt papper på Birger Jarlsgatan (rätt nära Stureplan). De har rätt mycket att välja på å är kunniga så man får bra hjälp!

• Kixen

Kanon! Schysst av er att tipsa mig. 1:a försöket med papper (från Kreatima) gick nämligen åt skogen. Först såg utskriften från laserskrivaren perfekt ut och vi var sååå nöjda. Sedan strök vi med handen över texten, och vips föll all text bort! Handen var inte ens fuktig. allt bara "dammade" bort... Jag tror att jag ska gå till Svenskt papper härnäst. Tack för tipset!
    K

• ludenbrud

det finns en pappershandel i G:a stan, på köpmangatan....vid slottsbacken, heter lundbergs eller nåt sånt. Hur mycket fina grejer som helst!!

•  Kaya ,fd Marlie

Nordins papper i söderhallarna.

• Cillalilla

Vi köpte våra på Matton, Birger Jarlsgatan. Ursnygga!! Lite smådyra men värda varenda krona!

Svar på tråden Kreatima,Panduro.. -var köper man snyggt papper i Stockholm???