Oregelbunden mens
Hej!
Jag läste en tråd angående p-piller och alternativa skydd och jag vill bara höra om det är någon som varit/är i samma sits som jag.
Jag tål inga former av hormoner och har för tunna slemhinnor för kondom och liknande, spiralen gjorde bara ont och jag har inga som helst möjligheter att skydda mig med annat än avhållsamhet alt. avbrutet samlag.
(Måste kanske förtydliga att det är klart jag använt kondom tidigare när jag träffat nya pojkvänner, men det är inget jag kan använda regelbundet...)
Jag och min blivande man har inte haft några som helst problem med tanken att få barn nu, så vi har inte brytt oss om skydd på något sätt. Jag hör dock till de kvinnor som har svårt att få barn.
Jag började med p-piller ALLDELES för tidigt och min kropp har nog tagit skada av det misstänker jag. Min mens var inte regelbunden när jag började äta dem, och den har, sen jag slutade med pillren för över ett år sen, fortfarande inte blivit det.
Jag trodde ett tag att den blivit något sånär regelbunden (iofs med ca 60 dagars intervaller, men det är ju ändå något) men nu har jag inte haft mens sen december.
(Jag har gjort graviditetstest och är INTE gravid.)
Jag vet att jag borde gå till läkare, men jag är ärligt talat förbannat rädd för att få svaret att jag inte kan få barn och att något är fel med mig.
Är det NÅGON som har liknande erfarenheter? Det vore så skönt att få prata med någon som vet hur det är...