Bra och billig guldsmed i Sthlm?
Jag och min m2b kommer att göra om våra förlovningsringar. Vill ha dom lite grövre och bredare. Tänkte lägga till av eget gammalt guld. Har ni nåt tips på en bra och billig guldsmed i Sockholm??
Jag och min m2b kommer att göra om våra förlovningsringar. Vill ha dom lite grövre och bredare. Tänkte lägga till av eget gammalt guld. Har ni nåt tips på en bra och billig guldsmed i Sockholm??
Vi gjorde våra ringar hos Anders Fors,
www.vigselringar.nu. Bra, men om han är billig har jag ingen aning om. Vi kunde inte göra om ringarna, utan vi fick helt nya ringar & lämnade in de gamla.
Det finns en guldsmed på Flemminggatan nästan vid korsningen F.G/Scheelegatan.
Berggrens på Regeringsgatan är bra.
Där har vi gjort våra ringar. Egen design.
Lycka till!
Kräftan:
Tack för svaret! Har hört att Anders Fors skall vara bra. Vikommer oxå att lämna in våra ringar + gammalt guld och sen få nya, tror dom allra flesta guldsmeder gör det den vägen. Får man fråga vad ni betalade?
Min kostade 2800:-, 4 mm bred, 2 mm hög & hans kostade 4800:-, 5,5 mm bred.
(Båda ringarna är i vitt guld, dyrare än rött).
I efterhand har jag satt dit 2 st 0,05 stenar för 3000:-.
Tror att vi fick c:a 1000:- för våra gamla ringar, vitt guld.
Kaplans!
Billigare än de flesta och oerhört duktiga!
Vi köpte våra ringar på Schalins,de är i vitguld och är 5,5 mm breda och 2,2 mm höga.Kostade 4800 för båda och är fortfarande oerhört vackra!
Jag lämnade in rött o vitt guld, samt diamanter. Egendesignad ring som både är bred och tjock. Det blev 5.600:- billigare än en motsvarande,tack vare det vi lämnade in. Wilhelm Pettersson på Drottninggatan, sth.
Tack så mycket för alla tips!! Finns det nån mera som vet nåt?
på Fleminggatan bortom Västmannagallerian finns en guldsmed. mkt bra! och bra pris.
KåCe i Spånga är kanonbra. Billiga också. Mycket trevliga ochtillmötesgående. Killen som gjorde våra ringar är 3:e generationens guldsmed så han vet vad han gör. Mats tror jag han hette. Har gjort exklusiva smycken till Drottning Silvia
Jag kan varmt rekommendera David Harper!:
www.davidharper.se/
Han designar supersyngga ringar, alla möjliga modeller, och ger den bästa servicen i stan Har tyvärr inga prisuppgifter!
Jag vill också rekommendera Kaplans! De har egen smedja. Vi har beställt våra ringar därifrån. Min vigselring är i vitt guld (16% palladium), 6 mm bred med 6 princessslipade diamanter om 0,78 carat (TW/VVS). Den kostar 15080 kr. På många andra ställen hade den varit mkt dyrare! Vi kollade verkligen runt på andra ställen, men Kaplans var billigast!
Kräftan!
Var ditt pris på 2.800 innan eller efter "rabatt" för att Ni lämnade in Era gamla ringar? Låter som ett bra pris isf.
2.800:- utan rabatt.