• Piggelina

Hår och make-up i Örebro

Hej!

Jag behöver tips på någon bra frisersalong i Örebro inför bröllopsdagen, där de kan både hår och smink, men ändå inte är alltför dyra. Vill helst inte fixa håret på ett ställe och sminket på ett annat, eftersom vi har lite tajt med tid innan fotograferingen.
    Finns det nån som själv gjort bruduppsättning och make eller känner nån som blev fin och kan tipsa om bra ställen? Är det nån som vet nåt om t.ex. Ateljé hårverket (som gjorde frisyrerna på bröllopsmässan 8 feb)?
    Jag vet att det funnits en del trådar angående detta förut, men jag har inte blivit så mycket klokare. Snälla, hjälp mig är ni gulliga!
    Tack!

• Svar på tråden Hår och make-up i Örebro
  • bimbim

Jag vill också veta.
    Piggelina: När ska ni gifta er?

• Piggelina

bimbim:
    Vi ska gifta oss 12 juni i år. När ska ni gifta er?

• JGS

Jag undrar jag med fast jag bor utanför örebro men jag ska gifta mig den 14 augusti

• bimbim

Vi ska gifta oss 19 juni.
    Vi har precis flyttat till Örebro så jag känner inte till så många frisörer.
    Ungefär hur mycket brukar man få ge för bruduppsättning här i stan?

• astrid

Jag gjorde hår och smink hos friZZa på Änggatan i Örebro. Jag kunde inte ha fått en bättre start på bröllopsdagen. Jag fick betala ungefär 2.500 men då ingick följande.
    Toning av håret, samt färgning av ögonbryn, provuppsättning.
    Smink och håruppsättning på bröllopsdagen samt håruppsättning för min tärna.
    Det enda som tillkom var att jag fick köpa underlagskräm, puder, kajal, mascara och läppstift själv.
    Jag var hos en tjej som heter Fia.

• phoona

Style klippotek i Kompassen är bra. De tar 2200kr för bröllopspaketet.
    Innehåller:
    Makeup
    Bruduppsättning
    Lätt lunch
    Hjälp med brudklädseln
    samt en provuppsättning

• Piggelina

Tack astrid och phoona! Några som har fler tips?

• ö-o

jag har varit gift förut en gång och då gjorde jag håret o makeupen på hair and beauty som ligger utanpå krämaren.Kommer ej ihåg vad det kostade,fixade även naglarna där dagen innan, supernöjd var jag iallafall. Denna gång ska en vän göra mig i ordning blir billigast så.

• JGS

Men vad dyrt!

Finns det ingenannanstans där dom kan ta under 1000 kronor.

Jag har ju inte råd annars!

• Piggelina

Nu har jag kollat upp de tips jag fått. Style Klippotek är tyvärr uppbokat vårt datum annars hade jag gärna valt det. Frizzan har inte öppet på lördagar och prioriterar i så fall sina egna kunder om de ska göra ett undantag och Hair and Beauty Center är väldans dyra... Så jag tar tacksamt emot fler tips. Hoppas ni orkar komma med några till!

• solkatten

Jag har bokat mig på Hårpunkten på Folkungagatan för vårt bröllop.
    De verkar kunniga. DE tar 600 kr i timmen
    och då ingår träff för konsultation med
    koll på hur man vill ha håret o provsminkning. De gör håruppsättning och sminkar med deras smink.
    14 dagar innan ska jag klippa håret och slinga det för 640 kr

Helena

Svar på tråden Hår och make-up i Örebro