• Pia Hagman

Hjälp...hår och smink

Hej alla!

Jag måste hitta en bra frisör som kan göra håret samt smink...kan ni rekommenera någon salong? Jag har sett en massa inlägg men det är så spridda skurar! Är det någon som har gjort sin "brud-skrud" på någon salong och är nöjd!

Tacksam för svar...desperado

• Svar på tråden Hjälp...hår och smink
  • ung

oj, såg att du bodde i Uppsala nu. Nej där känner jag inte till ngn...

• gul_badanka

Hej!
    Jag har ännu inte gjort min bruduppsättning och smink eftersom vi gifter oss i sommar, men tjejen som ska göra det verkar superbra! Hon heter Marika och jobbar på Hårkomapniet i Uppsala. Jag har varit där och klippt mig + färgat och tonat och det blev verkligen supersnyggt!

• rodny

Jag ska göra min uppsättning på salong Hranosh. Var hår- och brudmodell hos henne när hon tillsammans med en fotograf här i Uppsala hade öppet hus nyligen. Hon gjorde då den frisyr jag kommer att ha när jag gifter mig och jag blev verkligen jättenöjd!!!! Hon sminkade också och jag tycker att det blev bra, precis de färger jag själv skulle ha valt. Nu kommer min tärna sminka mig på dagenD, eftersom hon oxå är makeuptjej, men annars hade jag gärna låtit min frissa sköta den biten oxå.

• Pia Hagman

Hej igen!

Tack för alla svar! Jag bokade en tid på Hairteam i Uppsala...men idag avbokade dom min tid pga. mammaledighet, man tror knappt det är sant!

Man tycker ju att någon annan borde kunna ta an mig, men tydligen ska resten ha semester...så DÅLIGT

Det är bara att sätta sig och ringa runt igen...

• Signatur

Precis som i den andra tråden rekommenderar jag Hårjouren. Men jag tror makeuptjejen kan vara mammaledig där, men man kan ju alltid höra efter.

• Annica H

Malin på Lilla Klippet på Sysslomansgatan är jätte duktig på bruduppsättning. En våning upp i samma lokal finns det en tjej som gör make-upen.

• Lummer

Nån som har koll på vad det kostar att få en bruduppsättning + smink i Uppsala? Är det ungefär samma prisnivå på alla salonger?

• Pia Hagman

Hej!

Jag har pratat med Lilla klippet, de skulle ha 2900 kr för frisyr och smink!

DYRT....

• Lummer

2900:- har jag hört att det kostar på Hårateljen också. Tråkigt att det ska vara så dyrt, men man vill ju också vara säker på att det blir bra... Hm, svårt det där...

• Lummer

Någon som vet något om Salong Panczel och deras bruduppsättningar och smink?

• Pia Hagman

Aldrig varit på Panczel, Tyvärr!

Pia

• Meddelande borttaget
  • Pia Hagman

Fenomena:

Vilken fotograf har ni anlitat?

Pia

• Pia Hagman

Fenomena:

PS. Detta hittade jag i en annan tråd om hårateljén:

"Var och gjorde provuppsättning samt provsminkning på Hårateljen och blev tyvärr inte nöjd med resultatet, det gäller främst make-up (kändes väldigt blekt...som en dag på jobbet!)
    Hoppas någon kan hjälpa med tips!" DS. /Pia

• Kikkie

Jag har sett att en tjej som heter Emmy gör brudhår och mejk. hon bor här i Uppsala. emmy.sparcy.net/ Du kanske kan fråga henne. Tycker att hon verkar bra :D

• Fenomena

Pia
    Jag har fått rekommenderationer om Hårateljén från en vän, så jag går hellre på det. Vi har anlitat Eva Jakobsson som fotograf, och det känns också väldigt bra.

• Pia Hagman

Fenomena:

Ja, gör det som känns bäst! Själv har vi också anlitat Eva Jakobbson som fotograf!

Hoppas det blir bra! Lycka till med frisören! Jag ska till hårmakarna, men har varken rekommendationer eller egna erfarenheter av dem ;) / Pia

Svar på tråden Hjälp...hår och smink