• Kattfot

Frisör i Helsingfors, Finland?

Hej!

Jag kommer att befinna mig några dagar i Helsingfors nästa vecka och troligen kommer jag att ha några lediga timmar. Kan någon rekommendera en duktig frissa i centrala Helsingfors? Det är bara fråga om att klippa luggen en cm, men tyvärr hinner jag inte gå till min vanliga frissa under de närmaste veckorna (stressigt liv man har...).

Ett stort önskemål är att hon eller han talar svenska. Förstås ska hon eller han vara duktig också, min lugg kan vara lite knepig eftersom jag har lite självfall.

Hoppas att någon tar emot med kort bokningstid...

/Kattfot

• Svar på tråden Frisör i Helsingfors, Finland?
  • andrajuli

Jag vet inte om de varken talar svenska eller är extra bra, men om det gäller att klippa luggen o. du befinner dig i centrum med bara kort tid på dig att fixa håret, så skulle jag rekommendera "snabb-frissorna" i World Trade Center. De tar emot utan tidsbeställning, och det kostar ngt i stil med 30e för damfrisering, vilket är rätt billigt här, tycker jag. Övriga frissor i centrum brukar vara ganska dyra o. ofta snorkiga, åtminstone vad jag har sett, o. det är dessutom ofta svårt att få tider.

Försök med att tala svenska!

Om nån annan har ett bättre bud, så meddela!

• Kattfot

Tack för tipset! Jag kom på att det ju finns en frissa vid flygfältet också. Fast de stänger redan kl. 17...

Jag tar gärna emot fler tips!

/Kattfot

• råddjuret

Morjens!

Det finns en frissa i Kampen, precis bredvid "gropen" (alltså byggarbetsplatsen för nya busstationen) som jag brukar gå till. Nu är ju förstås problemet att jag inte kommer ihåg vad den heter..."hair" nåt... den ligger i Granithuset bredvid Anttila (alltså på samma sida som Tennispalatset). Jag måste gå där förbi och kolla vad stället heter (och samtidigt gå in och klippa mig...).

Jag har alltid varit nöjd när jag gått dit. Och det bästa är att man inte behöver boka tid; de har en skylt utanför som visar grönt om de har tid genast (och den lyser nästan alltid grönt). Tyvärr vet jag inte om de talar så mycket svenska, men de är så många där på jobb så där borde nog finnas nån som pratar svenska (sku man ju tycka).

Hälsningar från ett strålande soligt Helsingfors

• Morran

Såg i ett gammalt inlägg att någon rekommenderat Hudhörnan i Copparstrået som hudsalong. En arbetskamrat berättade att de tyvärr finns med på svarta listan. Men jag vill gärna rekommendera Unifresh på Råsundavägen, där har jag varit kund i flera år och de kan även tipsa om sminkning inför dagen-d, som för mig står i maj den 15.

• råddjuret

Morran; vad kul med andra som använder sig av "nick" från muminvärlden... En liten fråga bara; var ligger Råsundavägen? Det är en väg jag inte alls känner till, tyvärr. Jag är nämligen själv på jakt efter tips på bröllopssminkning...

• Kattfot

Tack allihopa, jag ska hålla ögonen öppna i Hufvudstaden!

Svar på tråden Frisör i Helsingfors, Finland?