• Femman

Sluta med mini-piller

Hej, jag har en fråga till er som ätit mini-piller (ev. vanliga p-piller)och slutat, hur reagerade er kropp när ni slutade äta dem?

Jag har ätit p-pilleri åtta år och min-piller i snart ett år. Har inte tänkt skaffa barn just nu (blir jag gravid är det naturligtvis välkommet)men vill gärna "rena" kroppen lite grann.

Gick ni upp i vikt, fick mer/mindre finnar, ökad sexlust eller något annat?

• Svar på tråden Sluta med mini-piller
  • hjartat73

Tror faktiskt inte att jag kände någon skillnad mer än att kanske mensen inte kom exakt som när man åt p-piller.

• Monn

Jag slutade med p-piller, åt minipiller i några månader och nu har jag hormonspiral.

Betydligt mer sexlust!
    Senaste året har jag dessutom lidit av svamp ca 1 gång/månad och det har gjort ont efter sex i stort sett varje gång. Det har (peppar peppar) gått över nu.

Jag mådde ofta illa med p-piller (blev till och med åksjuk på tunnelbanan). Det gick över när jag började med minipiller.

Jag har fått lite mer finnar, men det kan lika gärna bero på vädret. Jag har gått upp lite i vikt, vilket mycket väl kan bero på att jag inte är så illamående hela tiden längre. I början när jag slutade var jag otroligt törstig hela tiden (drack kanske 4 liter om dagen, och ville ha mer!).

Det var det jag kunde komma på för tillfället.

Svar på tråden Sluta med mini-piller