• Miiiaaa

Intresserad eller bara sex, hur vet man?

Hejsan alla underbara kvinnor där ute!
    En sliten men ack så viktig fråga... Hur i hela friden vet man om killen man träffar är intresserad eller bara är ute efter sex?

Jag har gått på några nitar på det planet, mitt problem är att jag är en väldigt rak person så helst av allt skulle jag vilja fråga rakt ut: Är du intresserad av mig eller vill du bara vara kk? Jag SKA INTE göra det, jag vet, men jag blir bra sugen att fråga, för att slippa fundera...

Till saken hör det att vi jobbar tillsammans, har inte haft sex än, bara träffats och sett på film och myst några gånger... Allt känns väldigt bra men jag vågar inte hoppa på känslostormen, även om jag känner att den finns där.
    Kan man våga lita på vibbarna eller hur ska man göra, jag vet att man måste våga för att vinna, men efter de TRE senaste nitarna och psykiska käftsmällarna jag fått så orkar jag inte chansa...

Vi är 24 båda två kanske ska tilläggas...
    Jag inbillar mig att grabbar inte lägger ner så mkt tid och energi på en tjej om han bara vill ha sex, inte heller gosar så mkt.. Men det är väl individuellt..

Ha en bra vår där ute!

• Svar på tråden Intresserad eller bara sex, hur vet man?
  • Bonadea

Ja en sak är väl om han vill göra andra saker med dig när ni ses än att BARA ha sex hela tiden :D

• Miiiaaa

Vi har ju inte haft sex än... Frågan är ju hur bra det är att dejta en kollega??!!??

• Bonadea

Ja tycker du att han är värd det så får du väl träffa honom lite grann och försöka vänta med sexet och på så sätt se om han ger upp eller om han faktiskt är riktigt intresserad. Man kan ju egentligen aldrig vara säker på hur nån annan känner för en. Man måste ta risken.....

• Dea

Man kan ju helt enkelt ha sex och se om han stannar kvar Om man vill ha det.
    Fast man kan ju ha principer mot sånt.

Om man ENBART är ute efter sex så är det ju osmart att ragga på jobbet. Pinsamt efteråt.

Jag tycker man kan fråga... kanske inte riktigt rakt ut, utan mer på ett flirtigt sätt. Någon gång i relationen, förr eller senare, måste man ju definiera vad ni är. Ni dejtar ju faktiskt, jag tycker du ska våga falla för honom (om han är en bra kille alltså) och ställa krav på honom också. Ni bestämmer ju, ni två tillsammans, vad det är, det är inte bara upp till honom. Ha roligt! Njut!

• Dea

P.S.
    Vi träffades på jobbet, och nu är vi sambo och förlovade.

• LillaLoppan

Jag tycker inte att det måste vara dåligt att träffa en potentiell partner på jobbet. Jag har sett flera undersökningar som säger att de flesta träffar sin partner just via jobbet eller gemensamma vänner/bekanta.
    Det bästa är ju att tala om att du börjar få känslor för honom och att du vill veta om han är seriös osv. Annars kan du ju ändå tala om att du inte är intresserad av endast en sexuell relation utan att du är seriös.

• Miiiaaa

Tack för alla kanoninlägg!! Jag tycker att det är kanon att träffa någon på jobbet! Men haken är att min före detta, som det blev slut med i januari, oxå jobbar på samma jobb... Det är mest därför jag inte vill strula till det och få dåligt rykte! Ska det vara, så vill jag att det ska vara seriöst...

• Galenpanna

Fråga honom lite fint sådär vad han anser att "Ni" är, men för guds skull skräm inte iväg honom med prat om "är det här för evigt osv".
    Ta var dag som den kommer och passa på och njut! Alla killar är inte svin bara för att några råkar vara det...
    Att träffas på jobb är väl ett alldeles ypperligt tillfälle. Jag förmodar att ni jobbat ihop ett tag och att ni nu känner något extra för varandra eftersom ni dejtat & myst. Det är väl rätt bra början, inte sant?! Dvs inte bara attraktion på det fysiska planet utan även på det psykiska.
    Men vad känner du för honom (spola bort tankarna på vad HAN känner för dig, var ego)
    Om du känner att han är värd att satsa på - kör & njut.
    Det finns faktiskt tjejer som bara är ute efter sex också, kanske han går och undrar om du bara är ute efter hans kropp...
    Man kan vända & vrida på allt. Försök att se det från hans perspektiv.

Lycka till!
    Kram
    Galenpanna

• Dea

Det finns olika grader av seriöst: det är lite skillnad på dejtande som kan leda till att man blir pojkvän och flickvän och på "för evigt".

Jag tror absolut inte "för evigt" är aktuellt än, men kanske "ska vi vara ihop eller bara leka?" kryper allt närmre....

• Miiiaaa

Galenpanna: Jag håller verkligen med dig om att "man kan vända och vrida på allt" Det är helt sjukt hur mycket man kan analysera varje ord! Men still going strong, vi dejtar men har inte haft sex.. Jag går på den teorin att är han allvarligt intresserad så kan han vänta! ;)
    Vad jag känner för honom? Handen på hjärtat så är jag nog inne i "nivå 1" i förälskelsestadiet, den nivån då man har svårt att sova, äta och har känslan av att "jag klarar allt"!
    Kram på er!
    Blir glad över varje åsikt!

• Miiiaaa

Tack för alla åsikter, kan ju berätta för alla som skrev här att han var intresserad, vi är nu tillsammans och är SÅÅÅ kära! Jisses, inser att det här med den nykära känslan aldrig blir annorlunda än när man var 14!! Det är härligt!

• LillaLoppan

Miiiaaa,

Grattis!
    Om man inte frågar så får man aldrig veta.

• Imse Vimse

Om du vill ha sex med honom så ha det. Tänk mer med hjärtat (musen) än med hjärnan. Sen om du är mer intresserad av honom efteråt så tycker jag att du ska fråga om ni kan träffas och göra nåt kul innan ni ska ha sex nästa gång. Var framfusig och ta för dig som män gjort i alla tider. Berätta för honom hur du känner och är du ärlig så är det svårare för honom att ljuga. Man förlorar aldrig något på att vara rak. Om han säger att han inte vill nåt mer (och om du inte vill vara bara "kk" såklart) så vänd dig om med rak rygg och det är HAN som gjort bort sig. Du får chansen till bättre killar snart och låtsas som om allt är som vanligt på jobbet. (för det är det väl?!)

LYCKA TILL!

Svar på tråden Intresserad eller bara sex, hur vet man?