• Monika

Laktosfritt godis?

Vi kommer att ge gästerna varsin godisbit i ett litet paket som placeras ut vid deras tallrik. Vi har köpt chokladhjärtan men vad passar att ge åt de som har lakstointolerans? Får gärna vara ett festligt godis. Vill att alla ska känna sig välkomna och att man tänkt på just dem.

• Svar på tråden Laktosfritt godis?
  •  Kaya ,fd Marlie

Om du bor i Stockholm så TROR jag att NK har laktosfria chokladpraliner på lösvikt.

Kanske inte så kul att gå in där men det kan det ju vara värt, OM det finns.

Lycka till.

• Ave Maria

Gå in på www.celiaki.se
    Det är svenska celiakiförbundets hemsida. Dom vet det mesta om bla. lactosintolerans och kan kanske ge dig några tips.
    Dessutom finns ett forum liknande det här där du kan få fler tips.

Lycka till!!

• Fru ström 21/8 -04

Hej ! Jag tål inte laktos jag kan äta mörk choklad ,skummisar (endel) ica har innehållsförtekningar på lösgodiset, Står det vassle och laktos då kan de inte äta det , de flesta kan äta mjölkprotein men det beror på hur allergiska de är? FRÅGA vad de kan äta då känner d sig trygga.
    Men mörkchoklad av BRA kvalite ska inte innehålla nån mjölk alls.

• Monika

Har funderat på ett gelehjärta. Det verkar väl bra?

Choklad vill han inte ha tror jag mig veta. Gillar egentligen inte godis men eftersomalla andra får ett chokladhjärta tänkte jag att det passar honombäst medliknande godis.

• Fru ström 21/8 -04

Ja det blir jätte bra då får ju alla hjärtan :)Lycka till med bröllopet!

Svar på tråden Laktosfritt godis?