Sorunda bygdegård
Hej alla lyckliga!
Jag ska gifta mig den 29 juni och tror nu att jag äntligen funnit rätt lokal för 100 pers: Sorunda bygdegård. Är det någon som varit där och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Hej alla lyckliga!
Jag ska gifta mig den 29 juni och tror nu att jag äntligen funnit rätt lokal för 100 pers: Sorunda bygdegård. Är det någon som varit där och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Jaa...jag menar nej det har jag inte men det var en jättbra idé....Sorunda....
min pappa bor ju där ute...
dt är bara transporten som man ska ha då.
berätta mera när ska ni gifta er?
hej Camilla! Vi har bokat 28-30 juni, och gifter oss den 29:e. Det är otroligt billigt (1500 per dygn, 600 för städning), och då ingår porslin för 150 pers. Alla kan sitta i samma rum och det finns dessutom ett kök. Men eftersom jag inte har varit där har jag ingen aning om ifall det är fint. Vi ska gifta oss borgerligt ute i naturen, så då behöver man ju ett vackert ställe... Vet du hur det ser ut?
HEJ!
Den ligger mitt i Sorunda.En gul(omjag int minns fel) stor "villa"alldeles nedanför kyrkan.
Gå in på www.sorunda.b.se (inte riktigt klar)eller nynasnet.se/sorunda.
Där är en rikigt vacker bild över nejden.
Camilla
Tack!Det ser underbart ut. Men jag ska åka dit på söndag och se efter själv. Man kan ju faktiskt leta upp en vacker plats en bit därifrån att vigas på, och sedan flytta gästerna till gården... Vet du hur långt det är till närmaste sjö/havsvik?
Det är inte så långt.
men om man kan åka mot Lisö hållet finns det jättefina vikar.det beror på hur långt man vill ta sig och sina gäster.
camilla
Vi hade planerat att ha i Sorunda Bygdegård! Det är jättebra där ute! Huset är stort och perfekt om man ska ha barn med, det är två våningar så då kan man ha en egen våning inredd för barnen! Det var i alla fall våra planer!
Jag blir avundsjuk på dig. Vi ska ha i Ösmo, ligger i samma kommun, men i Folkets Hus, den lokalen är stor och steril. Men min pappa ville inte låta mig ha i Sorunda. Eftersom jag inte är uppvuxen där!
Hej Linda!
Men är det inte du som gifter dig!?
Vad vil du själv ha och din blivande man?
camilla
Min blivande känner inte till områdena så för honom spelar det ingen roll.
Jag är ju oxå inte jätteförtjust i Sorunda (man ska inte vara det om man är från Ösmo)! Men det är ju finare än Folkets hus!
Varför är det så?
Det är väl samma sak Lisö-Nynäshamn.
Kanske även Lisö-Sorunda?
Visst är det lustigt!
Bara det känns bra ,det är huvudsaken.
Varit på ett Bröllop i ett Folkets Hus
och med dekoration så blev det helt ok.
Camilla