• brullan

Luktar man verkligen illa?

Undrar över det här med Cambridgekuren, om jag ska börja med det eller ej?
    Undrar nu luktar man verkligen så illa ur munnen???
    Blääääää, vill ju inte att folk slutar snacka med en bara för att man tappar vikt, förhoppningsvis.

Tacksam för svar

Brullan

• Svar på tråden Luktar man verkligen illa?
  • ia´s

Jag har aldrig luktat illa ur min mun, så det är nog från person till person.
    Om man håller bra munhygien dvs borstar tänderna efter varje gång man dryckit CK, så tror jag detta tar bort ev doft.
    Pröva annars med munspray, det borde också funka.

• Johanna = en lat kock

det är inte alls ovanligt att folk luktar aceton - men då är det över hela kroppen och den som luktar märker det inte...

det beror på att kroppen förbränner ketonkroppar istället för glykos och kroppen BEHÖVER kolhydrater... Hjärnan funkar INTE som den ska på kentonkroppar - och en sån person ska absolut inte köra bil eller nåt sånt - eftersom reaktionstider och uppmärksamheten försämras utan att den som bantar mha enbart proteiner eller fastar inte märker ngt av det...

man behöver minst 50g kolhydrater per dag för att kroppen ska få det som den behöver...

• Konsulent CK

När kroppen ska använda fett som bränsle, sönderdelas det i olika kemiska delar. De viktigaste är ketonkroppar som ersätter kalorierna från maten. Vid användandet av Ck på ren kur bildas dessa ketoner, då man kommer i en ketos. Aceton är ett av de mest flyktiga ketonämnena och kan i vissa fall ge upphov till "dålig andedräkt", men avhjälps med tandborstning & munspray.
    Visst behövs kolhydrater men man kan leva utan dem, då kroppen faktiskt kan producera glukos av både fett & protein. Men man bör inte utesluta kolhydrater för alltid, men vid användandet av CK funkar det alldeles utmärkt.

• Rita

Några på mitt jobb har kört med den och jag kan inte påstå att jag har märkt att de luktat illa förutom någon gång då och då.

• Becky 81

Lite skumt luktar det nog men det är ingen annan än du som känner. Borsta tänderna och använd munspray.

• mud

Jag känner igen det som en lat kock skriver och har dessutom läst någonstans att anorektiker ofta luktar aceton ur munnen. Skulle du börja lukta aceton tror jag det är dags att börja äta mer, tuggummi och mintspray får inte bort det faktum att din hjärna går på fel bränsle.

• brullan

Kan detta vara hälsosamt, det är ju så diabetiker luktar vid en insulincoma så det kan INTE vara ok tror jag.

Brullan

• Bonadea

Du får väl testa! Kanske är det värt att lukta lite illa ur munnen nån vecka om du lyckas gå ner de kilon du vill bli av med? Huvudsaken är ju att du själv känner att du mår bra och att du inte tänkt att gå på sån "diet" i all framtid. Det handlar ändå om en begränsad tidsperiod.

Svar på tråden Luktar man verkligen illa?