• MeLyAnA

Tips på Årsdagspresent?

Hej alla söta brudar med bra idéer ;)

Jag brukar vara sådär påhittig och klura ihop en massa roliga och personliga presenter till årsdagar/födelsedagar/namnsdagar osv... För en månad sedan fyllde min M2b år och då stod det still med idéer så jag gick till Clas Ohlson och handlade för 3000 spänn (!) Visst blev han glad men jag känner att det är roligare med personliga presenter (strunt i vad han tycker, hihi).

Iallafall, När vi firade ett halvår fick han en bok där jag hade klistrat in bilder på oss och låttexter till "våra låtar" + en massa andra minnen. Nu, ett halvår senare har det blivit en hel låda. Jag sparar på allt (korken till champangeflaskan när vi förlovade oss, kvitton på förlovningsringar, you name it)

Nu till mitt problem. Den 20: mars har vi vart tillsammans ett år. Och det står helt still! Har funderat på att tatuera in hans namn någonstans. Dock inte i vanliga bokstäver och INTE kinesiska, japanska eller runor. Dessutom ganska litet och på något diskret ställe. Någon som vet nått snyggt alfabet? Eller har tips på någon annan personlig och söt present?

Kram på er för att ni finns!!!

• Svar på tråden Tips på Årsdagspresent?
  • Freja

Jag vill verkligen inte agera moralhäx'a, men tänk efter innan du tatuerar ett namn som inte är ditt eget eller dina barns. Många seriösa tatuerare gör det inte heller, av den enkla anledningen att tatueringar ofta är mer permanenta än förhållanden.

Om du vill vara mindre drastisk så är kanske en henna-tatuering en idé? Den sitter som smäcken i flera månader. Det tvistas dock om huruvida henna är cancerframkallande eller ej.
    Annars kanske du kan fixa någon annan permanent present. Att låta ett stenhuggeri karva in något i en sten som sedan muras in i något kanske? Det kommer förvisso också att vara permanent med den stora skillnaden att om ni en dag skulle gå skilda vägar slipper du dagligen påminnas om detta. En potentiell ny partner slipper då också bli påmind av ett kärt gammalt ex genom en tatuering eller ett ärr på din kropp.

Wellwell. Om du promt vill göra en tatuering med killens namn så är det så. Tänk igenom det en gång extra bara, är mitt (snusförnuftiga) råd.

/F :)

• Lill Anna  8/7-04

Vad du än gör tatuera inte in hans namn hos en tatuerare! Blir det slut står du där med en tatuering med en mans namn som du kanske avskyr (beror på hur det blir slut)..

Jag tänkte själv brodera ett par örngott med vårat monogram på. Jag är inte världens bästa på att brodera, men lite minns man väl från syslöjden..
    Det ska han få på våran 5 års dag i april..

• brullan

Ok stopp och belägg, tatuera för guds skull inte in hans namn. Hjälp ni har bara varit ihop ett år. Jag skulle verkligen inte vilja att min kille gjorde det och vi har varit ihop i tio år.

Nä, varför inte ta in på hotell, unna er masage,spa,god mat, vin el whiskeyprovning, spöktur på slott med mördarmysterier, ryyys.
    Köp en klocka eller ett smycke och gravera in ngt kärleksfullt ifrån dig, skulle jag gilla.
    En fin bok i läder, bränn en cd skiva med era låtar och sätt ett foto på er som omslag, ta foton på dig hos en fotograf och ge han ett fint foto i en silverram tex.
    På Calligraphen har dom jättefina champagneglas som man kan få namn och datum inristat. Meningen till brudpar men du kan ju rista in det datumet ni blev ihop??
    Varför inte göra en scrapbook om erat första år där allt finns med ifrån kvitton, biljetter, foton, minnen osv. Klä boken personligt.

Finns hur mycket som helst och du verkar vara en fantasifull tjej så du kommer nog på ngt. Huvudsaken att ni får en fin dag tillsammans.

Kram //Brullan

• aeriennet

Måste nog hålla med dom andra, och säga att jag absolut inte tycker att du ska tatuera in hans namn. Men om du nu tvunget måste göra det så är det väldigt fint att skriva på änglaspråket. Ett annat förslag från mig är annars att du köper en fin klocka och graverar in "vår kärlek är tidlös" på baksidan. Det är enligt mig väldigt romantiskt att göra.
    Kram Anne

• brullan

Hej igen MeLyAnA!

Här kommer flera tips, varför inte ge din kille en kanonkväll när han kommer hem till en nystädad lgh/hus. Ett nytappat bad med badskum, ngt gott att äta och tex krustader att tugga på,mmmmmm. Tända ljus och soft musik.
    Därefter får han slappa framför teven, du lagar en trerätters och dukar fint. God dryck ett måste.
    Sen har du köpt nya fina underkläder, hihi, och sen kan ni gå och "sova".

Vad jag menar är att det behöver inte vara en dyr present utan lika väl en underbar kväll hemma på tu man hand. Det är såååååå uppskattat.

Hej Då B

• Ebbalala

Äääh, du skulle ju ha på ett "annat" språk så skulle det ta slut kan du ju alltid säga att det betyder kärlek :)

Funderar själv på att göra det...

• MeLyAnA

Haha, jag visste att det skulle bli såhär :)

Jag menar inte att jag ska tatuera in hans namn med stora tjocka bokstäver i pannan.
    Dessutom inte ens med vårt alfabet, först och främst för att det inte är speciellt snyggt.

Jag gör mina tatueringar gratis så OM det nu skulle ta slut så är det bara att tatuera över den gratis.
    Tycker dessutom inte att det är så stor deal med tatueringar. En av de jag har är jag inte speciellt nöjd med, det är en stjärna som inte är helt jämn. Fast det gör liksom ingenting.

Dessutom har jag ju inte sagt att jag SKA göra det. Det vara bara en tanke...

En scrapbook har jag ju redan gjort. Fast nu är det en låda som vi lägger allt i.

Foton är nästan bara att glömma. Jag är själv fotograf och vi badar i foton på oss.

Fick en bra idé här på chatten om att göra en skvallertidning om oss, med alla foton jag har, tyckte att det verkade roligt.
    Hur mysigt det än skulle vara att åka iväg på spa och hela det där köret så vill jag ändå ge honom någon som han kan ha kvar.

Ni kan vara lugna angående tatueringen, det är inget stor grej och jag förmodligen inte göra det.

Har förresten ett skräckexempel på det där. Såg en bild hos min tatuerare. En tjej som hade tatuerat in "martin's" stort över hela musen. Jag menar, någon slags spärr måste man ju ha...

• MeLyAnA

aeriennet : vad är änglaspråket? Vart hittar jag något om det?

• Paranoia

ok, jag gör ett försök att avstyra dina planer nu. jag köpte världens sötaste 1årspresent t min fd. han började faktiskt gråta...inte illa va???

jag beställde en nalle, med monogram på. skrev in våra första bokstäver (ex U & W) på ena tassen och datumet för vår dag på andra....den var verkligen värt pengarna. underbar är han (nallen).

www.monogramservice.no/ tillhandahåller denna finfina present, som heter monogrambamsen o totalpriset blir 400-450 SEK.

lycka till o glöm nu tatueringen, du kanske kommer ångra dig framöver....

• aeriennet

Vet faktiskt inte riktigt var man kan läsa om det, känner inte till det så jätte bra själv. Men min blivandes kompis har tatuerat in sin dotters namn på änglasspråket och det är jätte fint. Man kan ju alltid fråga en tatuerare dom känner säkert till det......Anne

Svar på tråden Tips på Årsdagspresent?