• Bröllopstokiig

Hårtoning (intensivtoning?)

Jag har för mig att det finns något som heter intensivtoning! Det är något som håller sig lite längre en en vanlig toning och är absolut inte som en riktigt permanent hårfärg.
    Nu är det så att jag skulle vilja göra mitt hår lite ljusare (är blond). Är det någon som vet ett bra märke man kan använda, samt hur mycket kostar det?

Tack på förhand/Jess

• Svar på tråden Hårtoning (intensivtoning?)
  • Bröllopstokiig

Min erfarenhet är att det nog är svårt att tona håret ljusare. Kika in dig på slingor istället.

• Bröllopstokiig

Tack för förslaget Gun! Jag kanske ska göra det i stället!

Jess

• Bröllopstokiig

En del blir väldigt gula i håret vid toning/färgning hemma, prata med frissan istället,eller slingor som Gun sa.

• Bröllopstokiig

Hej!

Är själv blond och det går aldrig att tona ett hår ljusare. Det måste blekas, i form av slingor eller att bleka hela håret. Gå till en frisör eller om du har någon bekant som kan slinga, så finns det slingprodukter med alla tillbehör där du hittar toningarna.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

En vän till mig blir jättefint och jämnt blond med hjäp av kamomillspray!

• Bröllopstokiig

Det finns kamomillinpackningar, samt schampoo och balsam med kamomill som gör håret 1-2 nyanser ljusare och som fungerar jättebra om man är blondin från början. Om du börjar bleka håret så ser lätt din riktiga hårfärg ut att vara lite "råttfärgat" när det växer ut. Men är du beredd på att fortsätta bleka håret även framöver så fungerar det väl bra.

• Bröllopstokiig

Tack så mycket för alla svar!
    Det finns en hel del att välja på nu...

Jess

• Bröllopstokiig

Faktum är att jag har en kompis som är frisör, som säger att det minsann går att färga håret ljusare! Åtminstone jag får fruktansvärt (!!!) torrt och risigt hår av slingor!

• Bröllopstokiig

Susanne har rätt, det gar att färga haret ljusare, men behöver inte blondera det, resultatet beror pa utgangsfärgen, men det gar att färga haret upp till 4 toner ljusare, med guldreflex, eller askreflex, eller vad man nu vill
    kram
    maria

• Bröllopstokiig

men denna färgning är väl permanent, eller?
    *nyfiken*

• Bröllopstokiig

Jodå, det går att färga håret ljusare, men inte tona det ljusare.

• Bröllopstokiig

Jag har nyligen köpt en hårtoning som sitter i ca 6 veckor och det gör så att håret framhäver sin naturliga färg och på så sätt blir detljusare om man har ljusbrunt till blont hår.
    Så man behöver inte färga håret om man inte vill, utan det går bra att använda den intensivtonigen om man vill ha det lite ljusare.

Jema

• Bröllopstokiig

Vad innehåller vanligt blekningsmedel egentligen? Om det gör håret risigt o torrt ( för vissa lr med speciella märken)måste det ju inehålla starka ingredienser?
    Nån som vet?
    Kram på er alla!

• Bröllopstokiig

Jag tycker att slingor ger ett mer naturligt resultat är bleka/färga hela håret blont. Man får inte heller lika tydlig skarv när håret växer ut. Jag brukar färga blonda slingor. Tycker att det ger ett finare resultat än att bleka slingor.

• Bröllopstokiig

Hej!
    Det går visst att tona håret ljusare. Det kallas för "tones" har jag för mig och finns hos frisören. Inte bara gör det håret ljusare, det gör också att håret blir mycket mjukare och får en bättre tillfällig (förstås) kvalitet. Har själv gjort det och jag blev jättenöjd! Ändå är jag mörkbrunett från början. Nu är jag askblont och känner mig jättehemma i det eftersom det får etts å naturligt resultat. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Glömde ju säga att jag blekte håret för att få bort de mörka pigmenten. Dock blev håret "pissgult med orangea nyanser" som tonades bort och gavs ett naturligt resultat med "tones" eller hur det nu stavas.

Svar på tråden Hårtoning (intensivtoning?)