-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden rädd att man luktar illa där nere....
-
Fråga honom om han tycker det! Själv tycker jag att det är trevligast med oralsex om man är nytvättad (både han och jag), men inte så äckligt att jag avstår om det inte skulle vara så.
Tänk på att inte använda trosskydd jämt, då luktar man verkligen illa! -
Sen är det väl så att tjejens naturliga lukt därnere ska vara tilldragande för killen.
Så man måste ju inte vara HELT ny´tvättad.
Men satsa på oparfymerad tvål och bomullstrosor.
Stark mat har jag hört ska ge lukt.
Vet ej om det stämmer. -
Har hört om en tjej som sprayade en massa parfym därnere, förutom att det svider mot slemhinnorna, så luktade det "fel" och för mycket för killen. Han fick huvudvärk. Det blev inget, sen.
Det SKA lukta kön. Feromoner och sånt kan ju funka undermedvetet. Så länge det är någorlunda rent är det ingen fara. -
Håller med Dea! Vill ändå tipsa om en tvål som jag tycker att det iallafall känns som man håller sig "fräsch" lite längre av; Nivea intimo. Finns på Åhléns och liknande affärer!
-
Iiiihhh! Ni använder väl inte tvål i muffen!? Man har slemhinnor där, de gör rent sig själva. Och de mår dåligt och blir stressade av tvål, och då kan man få läskiga flytningar som luktar illa.
Det är ju som att ha tvål i näsan eller i munnen... Oavsett om det kallas intimtvål eller mufftvål eller ajax så har det inget där att göra! Skölja försiktigt med vatten och undvika trosskydd och syntettrosor är det som gäller om man vill vara fräsch och hygienisk. -
Sibella: menar du att tvålar som lactacyd inte heller är bra?
-
HTH:s oparfymerade duschcreme använder jag (ytligt, jag skrubbar verkligen inte).
Kombinerat med bomullstrosor och enbart saxat så tillhör jag en av de få som aldrig har svamp. Dessutom har jag aldrig känt någon lukt därifrån och maken har då aldrig klagat... ;)
/F :) -
Sibella: jag använder Niveatvålen eller Lactacyd max en gång om dan, ibland inte alls, har nästan alltid bomullstrosor och sover naken. Har aldrig haft varken svamp eller läskiga flytningar! Tror att det är helt lugnt att använda en mild tvål om man som Freja skrev, inte skrubbar.
Fast sist jag köpte Lactacyd så var det en apotekstant som sa att den var väldigt uttorkande...skumt, jag trodde att den var bra till känsliga områden. -
Om han "älskar att gå ner på dig" så kan han väl knappast tycka att det luktar illa, eller hur?
-
Intimtvål alt. kräm eller olja är ok att använda, men absolut inget ska användas annat än på utsidan. Insidan rengör sig själv. Men det gör inte t.ex. blygdläpparna. Om man inte har några problem som svamp eller liknande så luktar men lite syrligt, det är normalt. Det är ju inte som att hans luktar rosenvatten heller och det är ju ok.
-
Jag använder alltid vanlig duschcreme och är relativt välrakad, men jag har aldrig heller haft svamp eller läskiga flytningar.
mickes isprinsessa, kan det vara så att du har svårt att slappna av och bara ta emot? Jag hade liknande problem förrut, tyckte mer om att ge än att få oralsex, men nu är det jätteskönt och jag kan äntligen njuta. Vet inte om det beror på att min sambo ofta talar om för mig hur gott jag smakar?Säger din kille någonsin det? Han måste ju uttrycka sig positivt på något sätt, annars skulle du ju inte veta att han älskar det han gör?
-
Om han gör det så tycker han nog att det är ok.
Tror det räcker om man tvättar sig med vatten. Det skall ha en speciell könslukt för att vara upphetsande, men ludd och hår tycker jag personligen att man kan slippa få i munnen.
Ju mer du njuter desto mer tänd blir säkert din kille. -
Alla gynekologer och barnmorskor jag talat med avråder bestämt från tvål i muffen (gäller alla tvålar, men inte nödvändigtvis apotekets intimtvättolja). Och själv förstår jag liksom inte varför man skulle vilja ha tvål där heller. Man blir ju ren med bara vatten, och varför skulle man behöva bli mer än ren?
"Intimtvål" är ett påhitt för att få oss att köpa en sorts produkt till. -
Ingen tvål i muttan, basta!
-
Tja, för mig funkar det bra med intimtvål några ggr i veckan. Men smaken är ju liksom musen, delad!