• Galenpanna

Mina bröst & dina...

Fick mig en tankeställare av en killes inlägg om sin tjejs bröst.
    Jag är likadan, ibland så bara skyddar jag mina bröst och blir skogstokig om killen kommer åt dem (ävem om det är omedvetet) Det har inte med mens, eller ägglossning att göra utan det bara är så att säga.
    Fler som känner så?
    T om när vi är till sängs i lite hetare stunder kan jag ibland vara väääldigt anti till att han tar på dem eller kysser dem. Det rör sig mest till bröstvårtorna...
    Jag tycker själv att jag är knepig men kan inte förstå mig på det, varför jag gör så ibland.
    Inte är det konstigt att killar tycker det är svårt att förstå sig på oss tjejer, när vi inte ens själva alltid förstår sig på oss.

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden Mina bröst & dina...
  • Paulina

Ja, jag känner igen det du beskriver. Jag kan också reagera väldigt häftigt på beröring oavsett situation - och ja, även i samband med sex.

Och just därför har jag varit mycket noga med att förklara min make varför jag reagerar som jag gör och i samma veva göra det klart för honom om han får ta på mina bröst just då eller inte. Det är verkligen synd om han blir rådvill och tror att han gör något fel bara för att mina bröst var speciellt känsliga när han råkade komma åt dem. Några djupare känslor än så handlar det inte om för min del... och det vill jag att han vet också.

• Dea

Mmm. Mina bröstvårtor är också så där känsliga. Inte på ett sensuellt sätt heller, utan bara liksom obehagligt kittliga. Trist.

• Jennifer E

Mina är också mest obehagligt kittliga eller så känns det inget speciellt, det varierar. Det är aldrig speciellt upphetsande iaf = trist! men det finns ju andra ställen som tur är!

• Isolde

Oja, jag känner igen det. För det mesta blir jag bara irriterad om det ska fifflas och pillas för mycket med brösten. De är inga erogena zoner för mig (eller åtminstone väldigt tröga såna!).

• Meddelande borttaget
  • TeaSpoon

*Räcker upp en hand*

Jovisst kan man vara totalt anti mot beröring fast man inte har anledning (mens, äl osv).... Det är väl kopplat till humör precis som allting annat...

• Katten

Jag med, jag med! Helt utan anledning. Ibland är de bara för känsliga (bröstvårtorna) och då är det obehagligt att han tar på dem. Eller när jag inte alls är på sexuellt humör...då blir det också obehagligt på något sätt om han kommer åt dem.

• Nessie

Väldigt varierande för mig. Ibland känner jag obehag utan anledning, andra gånger ger dem ett jättesug efter smek och kyssar. Hittar ingen förklaring till det, bara är så...

• emy

Förut hade jag en del s*xuell känsel i dem, men på senare år har jag först tyckt att det är fånigt hur mycket han knådar dem och sedan börjat få problem med att bröstvårtorna gör ont. Har inte velat tala om hur likgitigt det är för mig att han rör mina bröst. Han gillar ju det, det skulle nog förstöra en hel del för honom. Ärligt talat blir jag 100 ggr mer upphetsad om han smeker min rygg...

• ChristiansBrud

mina bröstvårtor kan ibland också vara känsliga och det är obehagligt (lite ont) även vid bara lätt beröring. Har en knuta under min högra vårtgård (den är kollad och punkterad osv. och det var inget farligt, men det gjorde så in i helvete omt när det skulle sticka mit med den j-la nålen (men det är en annan historia)) tror att det kan ha med den att göra för det är est de bröstet som är känsligast.

• Giulia

Jag håller helt med trådstartaren. Ibland är de skönt med "pill" på brösten och ibland vill man inte alls ha dem pillade på. Däremot är hela baksidan av kroppen väldigt trevligt att bli smekt på. Försöker införliva detta hemma men av någon anledning verkar min älskade gilla framsidan bäst :D

• julia*

Är det bara jag som alltid gillar att bli smekt??? Min sambo får ta på mina bröst precis hur mycket han vill, om vi har sex eller bara myser spelar ingen roll, men jag tycker aldrig att det är obehagligt, tvärt om! mina bröstvårtor är väldigt erogena zoner, ändras kanske det när man fått barn och ammat? Hoppas inte...

• kulan

He, he! Det är ju tur att jag om min sambo är ihop då! Han tar ofta på mina bröst och jag gillar det. Tycker det är mysigt och jag uppskattar verkligen att han tar mycket och ofta på mig!

Svar på tråden Mina bröst & dina...