• Kräftan

Färg på skorna till röd klänning

Har köpt en röd klänning till bröllopet. Nu undrar jag om det måste vara röda skor till eller går det bra med svarta? Har ingen aning!

Vi ska gifta oss borgerligt i Stadshuset så det är inte en "bröllopsklänning" utan mer en festklänning, så skorna kommer att sticka fram lite.

• Svar på tråden Färg på skorna till röd klänning
  • Bonadea

Det funkar nog fint med svart skulle jag tro. Kan vara svårt att hitta röda i rätt nyans, kan bara se roligt ut om det är olika röd- Tror jag alltså!

• MayaPiraya

Håller med Bonadea, det är nog bättre (och enklare att hitta!) om du kör på svart.
    Dom har du dessutom förmodligen mer användning för i framtiden än ett par röda?

• vinterflickan

Jag tror att svart blir finast.

• fillewegler

Jag ska ha en vinröd brudklänning och tror att jag ska ha ett par vita skor med färgade broderier. I och med att broderierna har ganska mörk färg tror jag att det kan bli fint - om jag upptäcker att jag har fel (klänningen existerar inte än) så kommer jag satsa på svarta skor istället för att försöka hitta ett par i exakt rätt röda nyans.

Jag tror det blir jättesnyggt med svarta skor till din röda klänning

• Kräftan

Tack för Era svar! Då får det blir svarta skor!

• Patsy

Hej!

Själv ska jag snart på fest i lång röd klänning, och jag upptäckte att det var snyggare med beige skor till den röda färg som min klänning har (hallonröd). (Alltså vanlig "skinnfärg", mocka var snyggt...) Ett tips, värt att kolla upp, kanske? De är ju också lätta att ha sen, speciellt till sommaren.

Lycka till!

• skratt-maja

Hej kräftan!
    har haft samma problem för ett antal år sedan då min balklänning är "riktigt" röd matt i thaisiden... letade och letade efter skor och fastän min första bal var på sommaren så valde jag svarta klassiska skor som jag kunde danssa och gå i länge.. och jag tror att det passar en sådan dag hoppas att du hittar bra skor!

• Kräftan

Patsy:

Åh, nu fick jag ett till alternativ att titta på - jobbigt .....

Tack igen!

• Gnu

Guldskor! Jag såg en gång en tjej med mörkröd balklänning och guldskor och det var makalöst snyggt!!! Fast då blir det kanske shopping i alla fall...

• Kräftan

Näe, inga guldskor! Är inte mycket för guld, tycker mer om vitt guld & silver.

Tack ändå!

Svar på tråden Färg på skorna till röd klänning