• Frk Cattis

Alternativ till grädde?

Jag har mer och mer börjat fundera på att fixa bröllopstårtan själv, men har ju inte tid att fixa med det på själva dagen D. Vispgrädde blir ju som bekant inte så kul om man dekorerar tårtan dagen innan och marsipan är jag inte så förtjust i (tycker det är för sött) Drömtårtan är en klassisk gräddtårta med jordgubbar (gifter oss i juni), men jag undrar om det finns några goda alternativ till grädden om man vill fixa tårtan dagen innan?

• Svar på tråden Alternativ till grädde?
  • viggen

Vi kommer att göra en frusen cheesecake själva eftersom det är lätt att förbereda. sen kommer vi skiva mängder med jordgubbar och strax innan det är dax för servering kommer våra hjälpredor ställa upp tårtan på faten och dekorera med jordgubbsskivorna.
    Om du vill kanske du skulle kunna ha typ citronkräm på tårtan och sedan dekorera med jordgubbar.

• Supervita

bröllopstårtekräm kanske?

har det uppskrivet, fast sitter med dottern i famnen så jag kan inte springa ifrån...
    iaf
    smör
    florsocker, massor
    litem skvätt grädde,
    nån nypa salt,
    du kan få receptet sen.
    jättegod kräm, gjorde den till min svägerska när hon gifte sig, hon hade morotsbotten, underbar tårta

• Frk Cattis

Supervita

Tar gärna receptet på din bröllopstårtekräm vid ett senare tillfälle för den låter smarrig... Det låter iofs väldigt gott med citronkräm också, lite friskt.

• Ei saa peitää

Kan du inte be någon i din närhet att de dekorerar tårtan på bröllopsdagen, dina föräldrar kanske? Själva innehållet i tårtan kan du ju göra dagen innan så det bara är att dekorera med jordgubbar och grädde sen. Det går ju jättefort.

Svar på tråden Alternativ till grädde?