• Filippa

Fint och prisvärt hotell i Barcelona?

Någon som kan rekommendera ett fint och prisvärt hotell i Barcelona? Gärna snyggt och enkelt med 3-4 stjärnor och bra läge.

Hoppas på tips!

• Svar på tråden Fint och prisvärt hotell i Barcelona?
  • Gosing

Jag vet ett fem stjarnigt som heter Arts Hotell. Helt underbart, absolut det finaste hotell jag nagonsin varit pa! Kan tanka mej att det ar ganska dyrt, men fint ar det!

• Meddelande borttaget
  • Dagge
    Min första tanke: Varför INTE våga åka dit????
    Vad är problemet? Explosionerna i Madrid?
    Om det är det som är problemet bör man inte göra många saker eftersom det skett en hel del "terrordåd" i världen de senaste decennierna. Varför ta flygplan? (11 sept), varför ta bil? (krockkudden kan lösas ut ofrivilligt). Nää..listan kan göras väldigt lång! Dessutom har (tyvärr) Spanien en lång historia av "terror" (ETA), så varför åker så många till Kanarieholmarna? Mallis? etc. m.m. osv.
    Skillnad vore det väl om det var en krigszon. Eller hur?
    Fast då hade nog Filippa inte bemödat sig med att be om förslag på BRA HOTELL.

Så till Filippas fråga (måste ju hålla sig till ämnet trots allt)

Åk ni till Barcelona Filippa!!
    Tips på bra hotell: www.h10.es/
    Dock brukar det vara billigare om man bokar h10-hotell via t.ex accomline.com.

Bra sajt för både flyg och hotell: www.accomline.com
    Tips å så om Barcelona:
    www.accomline.com/common/viator/product.asp

Barcelonas officiella hemsida (på engelska): www.bcn.es/english/ihome.htm

Barcelonas Metro (på engelska): www.tmb.net/eng/titols/titols.jsp

Tuta å kör Filippa! Det är en riktig höjdarstad att vara i! Jag har varit där väldigt många gånger.
    Jag och blivande frun ska dit i slutet av maj 2004 på vår bröllopsresa.

Maila mig om du vill ha fler tips!

//Dagge
  • AstaC

Sambon och jag var i Barcelona och tyckte att det var toppen. Vi bodde på ett mysigt litet hotell i de gamla kvarteren. Vi hade en liten, liten balkong mot en ca två meter smal gågata där vi satt på natten och drack whisky och tittade på nattvandrarna. Det var nog inte direkt FINT så det beror på vad ni är ute efter. Läget var suveränt. Nära havet, nära centrum och mitt i de gamla kvarteren. Rummen var i och för sig inte så stora, men räckte att bo i. Men den där lilla balkongen var värd allt. Det var så mysiga jättesmala gator runt i de gamla kvarteren. Just så smala att det gick INTE att köra bil där.

Detta är det hotellet. Men som sagt det är mysigt - inte lyxigt.
    www.hotelsuizo.com/index.english.html

Svar på tråden Fint och prisvärt hotell i Barcelona?