Hej igen!
Oj, oj...här rasslar svaren in. :) Tar er i tur och ordning...
Molly
Ja det låter onekligen intressant. En ettårig utbildning vore såklart optimalt, men än så länge har jag mest hittat 2-åriga KY-utbildningar. Håller på att undersöka utbildningsläget... Har min bakgrund inom IT-branschen (webb/programmering/kundsupport) och har precis avslutat ett års språkstudier i engelska på högskolan, så det borde vara ett bra utgångsläge. Blev glad när jag såg att utbildningarna innebar studier i bl a anatomi, det har jag velat läsa i många år, men vårdyrkena har inte lockat.
Guldlock
Det är nog kombinationen av det administrativa och sjukhusmiljön som lockar. Jag tycker det medicinska området är intressant, men läkare/sjuksköterska är inget för mig. Föredrar en mer administrativ tjänst och som läkarsekreterare får man en trevlig mix av dem båda.
liina
Jag vet som sagt inte så mycket ännu, men har skickat ut en del förfrågningar så när jag får svar på dem kan jag återkomma. Utbildningarna finns bl a inom Komvux, en del på distans. Men det finns även högskoleutbildningar. Det varierar rätt mycket med var man bor. Själv söker jag utbildningar i Skåne.
Jaha...nu fick jag nog svarat på de flesta av era motfrågor tror jag. :)
Tack för att ni ville dela med er! :)