• Stines

Suck, de hade dubbelbokat festlokalen

Vi var och tittade på "vår" festlokal i söndags.
    Vi bor i Stockholm men ska gifta oss i Vadstena.
    Festen hade vi tänkt ha på Vilseberga Bränneri utan för Vadstena.
    Så ringer hon (ansvarig person) i morse och meddelar att "hon tyvärr dubbelbokat och de andra hade bokat för ett år sen men bara preliminärt men nu var det bokat"
    Då sade jag att vi hade ju faktiskt mer än preliminärbokat och då sade hon att "hon hade inte hjärta att kasta ut de andra" och frågade om inte vi kunde byta datum.
    Vi har bokat resa och allt så det går inte...

Är skitledsen eftersom jag blev kär i lokalen...

Någon som har något tips på någon fin festlokal i eller utanför Vadstena!?!?

• Svar på tråden Suck, de hade dubbelbokat festlokalen
  • Koalan

Jag känner med dig! Råkade ut för samma sak med vår festlokal igår... Det var dubbelbokat med en veckouthyrning till turister. (Bygdegård på Gotland) De ska visserligen försöka att fixa det på något sätt men det finns risk för att vi måste byta lokal eller datum...

Hoppas att det löser sig för dig!

• Meddelande borttaget
  • Stines

Tack för ert stöd.
    Jag ska inte ge mig. Det finns en sal inne i Vadstena som kunde vara fin att vara i men den kostar mycket mer och jag vet inte ens om den är ledig.
    Men eftersom de klantade sig tycker jag kanske att de kunde se till att jag får rabatt på den lokalen (hon som äger det ställe vi hade bokat jobbar på turistbyrån som har den andra lokalen...)

• Maria - en blivande brud med 100 frågor

Åhhh va tråkigt, lider verkligen med dig.... Hoppas verkligen att du hittar något nytt men det är ju inte den lättaste tiden på året att boka lokal med så här "kort" varsel. Jag håller med om att de borde betala mellanskillnaden om det andra allternativet är dyrare.

Jag tycker att det är konstigt av dem att ta in två "preliminärbokningar" på samma dag.... så kan man väll inte göra !?!?

Håller tummarna för dig!!!
    (Syns nästa tisdag :) )

• ChristiansBrud

vilken idiot. håller tummarna för att det ska bli bra.

• Kickschen

Hej,
    vi ska ha vår bröllopsfest i Vadstena Folkets park, där är faktiskt väldigt mysigt, särskilt vår & sommar. Det krävs att man är rätt många då själva festlokalen är väldigt stor. Det finns dock inget kök, endast ett litet kafé med några kylar, men kök fanns väl inte på bränneriet heller?? Har varit där på fest och det är verkligen en jätterläcker lokal. Porslin finns heller inget i Folkets park men det går ju att hyra från annat håll.
    Ulf Eirevik heter han man pratar med om man är intresserad av att hyra och 1500 pix kostar det från fre-sön.
    Annars är det väldigt ont om större lokaler där man får ha med egen mat och dryck. Tycker man parken är för stor finns något som heter Hovs Bygdegård som är lite mindre och som funkar bra som festlokal till bröllop.
    Lycka till!

• Bonnie

Hur har det gått med lokalen? Hoppas att du hittar nåt!!!

• anderssonskan

fy fn va tråkigt jag råkade ut för nästan samma med våran bröllops-natt fast det va en bekräftad bokning men det årdnade sig för oss, men man tappar all lust när något sådant händer.

• brudimaj

Det får inte hända!
    Jag har tagit bokningsbekräftelser på allt för jag hatar när det strular till sej.
    Hoppas det löster sej med en ny lokal.
    Lycka till!

• Karamella

Anderssonskan ! Vet precis hur det kändes! Jag råkade också ut för dubbelbokad svit på bröllopsnatten! Och vi som så noggrant tittat ut den och ordnat med allt....bläää vad det förstörde mycket! Vi fick visserligen en annan svit men jag var så förbannad...LÄNGE!

• Stinan

Allvarligt talat! Om ni hade bokat är det de som bryter ett kontrakt. Skaffa EXAKT den lokal ni vill ha! Även om ni måste flyga alla gäster till skottland för att hitta ett motsvarande ställe, sedan stämmer ni dem på prisskillnaden.

Ni hade ett avtal som de bröt, de får se till att följa opp avtalet eller stå den skada ni har lidit.

• Grönkulla

Jaha, igår ringde de från stället där vi skall ha festen och sa att de bokat in ett annat par för en vecka sedan! De trodde att vi bara preliminärbokat??!!! Prel. bokade i augusti/sept. med förra ägaren, var dit och träffade nya ägarna i dec. för att det säkert skullé var spikat! Inbjudningarna sände jag ut för en månads sedan, inte skickar man ut inbjudningar om man inte är helt säker på att man bokat! Det är så dåligt, nu skall hon försöka prata med andra paret, men kan inte lova oss att vi får det som vi bokat (i deras ögon var det bara prel.bokat - fattar ingenting? Inte bokar man in ett annat par innan man kollar upp med det som står först?! Är så ledsen och arg! Får besked i kväll. Tänker försöka få tag på konsumentvägledaren idag.

Svar på tråden Suck, de hade dubbelbokat festlokalen