• louisa

Läggningsvätska?

Kan någon förklara vad läggningsvätska är? Är detta något man själv kan använda hemma när man rullar upp håret? Gör det lockarna mer hållbarare?

Undrar också om detta är starka kemikalier som sliter på håret? Kan det användas på tonat/ färgat hår så det inte blir missfärgat?

• Svar på tråden Läggningsvätska?
  • cybbeko

när jag gick till frisören och skulle köpa det så sa han att det gick lika bra med mousse så jag gick hem igen och testade och det funkade bra. Man får ha i ganska mycket bara, jag hade på varje slinga innan jag rullade upp det.

• louisa

Jo det är klart, jag har ju testat med mousse, men jag vill ha lockar som håller längre än 2 timmar...Som tål att man går utanför dörren, typ!

• cybbeko

hur länge låter du dem sitta i då? De blir hållbarare om du har värme på. När man tar ur rullarna sen så får man vara jätteförsiktig och jag sprayar massor på varje lock och sedan hela håret, sen separerar jag lockarna.

• louisa

Jag har iallafall aldrig lyckats riktigt bra. Det har hållt bra för en kväll, men inte en hel dag. Känns som om kylan får lockarna att rakna...

Jag brukar låta spolarna sitta i under natten till och med.

• cybbeko

oj så länge! Du kanske har för stora spolar? Jag har inte testa läggningsvätska men jag vet att min syrra brukar köra med det, finns nåt märke som heter bed head och på flaskan står det uptight.

Svar på tråden Läggningsvätska?