• lillsessan

    Underkläder i Göteborg

    Var hittar man en korsett i Göteborg? Vill gärna prova ordentligt... (dvs ej köpa på nätet)

  • Svar på tråden Underkläder i Göteborg
  • Femman

    Korsetten på östra hamngatan kanske har det. Kolla även på Miss Mary of Sweden (tror att det heter så) i Arkaden.

  • viggen

    evanette på redbergsplatsen eller frölunda torg har. de är trevliga och duktiga på att hjälpa till med.

  • Tjörnbrud

    Jag fick utmärkt service på Korsetten av en tjej som heter Helena när jag var där för c:a 2 veckor sedan och köpte underkläder till mitt bröllop. När gifter du dig?

  • sjbengtsson

    Hejsan tjejer!

    Skall snart börja sy upp min klänning och då behöver jag förstås bra underkläder.

    Nån som kan rekomendera nått? Tror ni det blir för varmt med korsett?

    Vad ligger priserna på? Kan va skönt att veta så man inte sätter i halsen när man står där!

    MVH Sara

  • Retsi

    Hej, Jag är också på jakt efter en riktig korsett. Har problem med en mage som lätt svullnar upp och skulle vilja kunna "snöra in den". Har varit runt men inte hittat någon av den gammeldags typen.

    Tacksam för tips!!

  • nallepuhsan

    Har tyvärr inte varit inne på korsetten men jag hittade en superfin på sallyochsara.com (fast jag vill inte heller köpa via nätet för storlekens skull).

    Den som jag hittade där var en sådan typ som jag skulle vilja ha, axelbandslös och med snörning i ryggen.

    Tror ni det finns torseletter med snörning?

  • rosax

    Victoria, på Södra Larmgatan, en underklädesaffär av den gamla skolan, som har både snyggt och praktiskt för alla former.

  • Fame

    Jag köpte min på Miss mary i arkaden. Väldigt bra service och inte speciellt dyrt. Alla slgs storlekar.

  • Pagan

    Ang. korsettköp på nätet. Det blir oftast inte fel eftersom korsetten är reglerbar. Jag mailade mina mått till Sally & Sara när jag beställde därifrån och korsetten satt perfekt.
    Har beställt flera korsetter därifrån samt BH och de har alla suttit jättebra. SH9001 är underbar! Köpte den i svart.

  • Sinikka

    Vill bara klara ut vissa begrepp. Är det en RIKTIG korsett du är ute efter så kan du glömma både korsetten och alla andra butiker. Det de saluför är torseletter och body's. Inget fel i det, men skillnaden mellan de olika sorterna är att en torsellett kan inte dra in magen osv då de oftast, om några alls, har skenor i plast. Skenor som bryts av eller böjer sig åt fel håll om man ens försöker snöra en sådan.

    En riktig korsett har ALLTID stålfjädrar/skenor för att kunna snöra in mage och bröst m.m. Priset är som regel ganska högt, räkna på minst 1000-1500:-. Men då får du också en korsett med kvalité. Det finns faktiskt ett företag ute i Partille som säljer både korsetter och skor till mer eller mindre grossistpriser. Och det går jättebra att åka dit och prova. De korsetter jag köper, och inte syr själv, köper jag ifrån dem.

    Företaget heter Conifer, för att inte fastna i filtret så talar jag bara om hur ni ska skriva. Conifer och lägg till .nu så kommer ni till deras hemsida. De har mycket mer på lager än vad de visar på sidan, så ett besök är att rekommendera.

    Sinikka

  • lillsessan

    Ska åka till conifer, men det var inte lärr att hitta en riktig korsett i göteborg... Jag hittade en tysk korsettillverkares hemsida och fick adressen till Partille genom dem... Tänk att det ska vara så svårt ibland. Ska åka dit nästa vecka, hoppas på att hitta nåt bra!

  • Sinikka

    Jag kan nästan garantera att du kommer hitta nånting. Hittar du en modell du gillar så kan de utan problem ta hem den i den färg du vill ha den i. Har själv gjort så hos dem.

  • mamma2

    Jag köpte en torsolette igår den är så fin. Lite dyrare än jag tänkt mig 895kr. Men den är slät och utan spets men med ett vackert mönster och så fin.
    Jag köpte den på Carolas i Kungälv.
    Den håller in bra och lyfter upp därden ska.
    Jag tycker det skulle se knöligt ut med en korsett med snörning, blir det inte tjockt under klänningen?

  • lillsessan

    Korsetten håller ju in så det blev inget kvar av mej i midjan, kompisen som var med frågade om jag ätit nåt på flera veckor... Snörningen blir faktiskt rätt platt och tyget i klänningen är ju jättetjockt och fodrat, är inte orolig för att den ska synas. Jag tycker att det ofta blir veck på magen på klä'nningen under middagen när man sitter ner så jag koppas att korsetten löser det. (problemet är inte bilringar, det bara blir så ändå fast jag har stl 36???, har sett det på andra ännu smalare tjejer med brud/balklänning oxå). Hoppas det funkar, ska testa det på bal i maj före bröllopet i juli.

Svar på tråden Underkläder i Göteborg