• wienerwaltz

Generande hårväxt, vad fungerar?

Någon fler än jag som har "Mustash"?
    Vad kostar det att få bort den för alltid? Blir det bra?
    Har tidigare provat hårborttagningskrämer, men det enda som har hänt är att huden blivit sårig.(men håret har varit kvar)

• Svar på tråden Generande hårväxt, vad fungerar?
  • Smålandsbrud

Jag hoppas på svar i tråden:

"Hur mycket skönhetsvård innan bröllopet?"

/

• sommar 04

Jag har börjat vaxa bort min, med Veet Cold Wax Stripes och det som är kvar efter det tar jag med pincett.

De permanenta alternativ ja har hört talas om kräver upprepade, dyra behandlingar, och åtminstone med ena, med stömförande nål i hårsäcken, ska göra h*****iskt ont.

• Carro W

Själv har jag skägg eller vad jag ska kalla det. Jag får mörka strån på hakan, ganska tjocka och de syns _jättemycket_ (tycker jag iaf, sambon säger att de itne syns). Tar väck m pincett men får ju göra det hela tiden...

• Brud2005

Hej!

Är ingen expert i detta ämne.

Men jag var och tog bort ett bristande blodkärl i ansiktet med laser förra veckan. Det är en kvinna här i stan som är egenföretagare, så det blev inte gjort på sjukhus med långa väntetider. Relativt billigt blev det också. (Det var värt pengarna)
    Om jag inte minns helt fel, så sa hon att hon bla kunde ta bort generande hårväxt med sin laser. Snabbt och enkelt.

Men jag kan ha fel...Kolla ifall det finns en sådan verksamhet i din stad, och se ifall de kan hjälpa dig.

Kram, Christine

• wienerwaltz

Sommar-04
    Blir du inte sårig på överläppen av vaxet?
    Hur ofta måste du göra det?

• malte

Prata med någon som gör hårborttagning med laser. Det gör visserligen ont men går jättesnabbt. Det är inte en hårsäck för hårsäck utan de för lasern över huden. Sedan tar det upp till två veckor för hårstråna att "trilla ut" men man kan raka sig under den tiden om man vill. Det krävs 4-6 behandlingar och kostar ca 750:- per behandling.

Sedan är håret borta "för alltid"!

P.s. Jag har själv börjat på bikinilinjen men inte hunnit klart. Det skall gå en viss tid mellan behandlingarna (tror det var 6 veckor). Hade jag haft hår i ansiktet hade jag inte tvekat! Tänk bara på att du skall vara försiktig med solen ett tag efteråt så du kanske vill göra ett uppehåll kring sommaren...

• malte

Kanske skall tillägga att laserborttagning bara funkar på mörka hårstrån.

• Jessi5/6

Jag har hört att laser bara fungerar på RIKTIGT svarta hår. Inte alls den typen av mörkt hår som finns i norden utan snarare runt medelhavet.

Jag har riktigt mörkt hår och håret på benen är svart men de var tveksamma till att det skulle fungera.

Så kolla upp det noga så du inte betalar en massa pengar och sen sitter där med alla hårstråna kvar.

• malte

Funkar på brunt... Men de måste komma ihåg att sätta på hög "styrka" på lasern (det var därför det gjorde så ont på mig).

• Squeezetoy

Tydligen är det lättare att ta bort hår med mycket pigment i, brunt går bra, men blont hår brukar det inte fungera på.

Detta verkar vara gemensamt för flera metoder, men vissa metoder är bättre än andra på ljusare hår.

/Ingrid

• Smulan5

Hej, Jag är hudterapeut och vet en del om detta. Laser fungerar endast på mörka hår helst på ljus hud. Ganska kostsam historia. Vi utbildade oss i epilering som är att man tar bort genom att bränna bort med nål.. måste dock säga att jag inte tycker kunderna blev av med hårväxten helt ändå.. vaxning är effektivt men lämnar förslappad hud till slut , samma sak med pincett plock.. Har man en väldigt mörk mustash kan man bleka med väteperoxid..inte heller jätte bra för huden men stråna syns inte lika mycket. Hoppas ni fick lite info o hjälp :) /Smulan

• Carro W

Smulan

Men jag har ganska tjocka strån, skäggstrån. Blekning tar ju bara bort färgen s a s. Vad göra? Har du ngt tips?

• Meddelande borttaget
  • 04 Oktoberbrud

Jag vaxar bort min, med Veet Cold Wax Stripes. Det fungerar jättebra och jag gör det ca varannan vecka...

Rekomenderas!

Svar på tråden Generande hårväxt, vad fungerar?