• tösen1

Festlokal i Solna?

Söker festlokal i Solna, Sundbyberg, Huvudsta. Finns det någon som har något bra förslag? Jag har varit inne på bröllopstorgets hemsida och finner inget som verkar lockande där...

• Svar på tråden Festlokal i Solna?
  • Katt

Hur många ska ni vara? ska ni ha egen mat eller catering?

• tösen1

Vi kommer vara ca 50 personer och jag är öppen för alla förslag gällande mat och dryck

• jesslin*fru*

Spångatrakten är för långt bort eller?

• tösen1

Ja, vill vara nära kyrkan (solna) så strul med transport kan undvikas

• Maria - en blivande brud med 100 frågor

Jag letatde själv i de krokarna efter lokal men gav upp.... vi ska ha egen mat och dryck. Ett ställe som jag vet hyr ut och är ganska "perfekt" är Gröna Stugan vid Lötsjön.... De hyr ut om man beställer mat där.

Håller tummarna för er!

• Frupuh

Vi ska ha vår fest på Solna Dals Värdshus. Det ligger vid Solna Kyrka. Dem tar emot upp till 80 pers sittande plus att dem har två små rum för typ kaffe servering och liknande. Dit kan man ta med sig egen alkohol..

• lottac

Vi ska också vara på Solnadals Värdshus efter vigseln i Solna kyrka. Det tar 6 minuter att gå mellan , jo, patetiskt men vi har mätt....

Desutom är dom väldigt trevliga att ha att göra med!
    /C

• Katt

Vi ska gifta oss i Solna kyrka och ha brudskål och fika i St Martins stall. Det ligger väster om Solna kyrka. Plats och porslin (inte det vackraste kanske!) för 50 personer (sittande). Det är Solna församling som har hand om det, ring och prata med Birgitta Assens. Det kostar 400 kr första 3 timmarna och sen 150 kr/timme.
    Fint och lite äldre stil på det.

• Frupuh

Lottac: Vad roligt. När ska ni gifta er?
    Dem är verkligen duktiga och trevliga...
    Jag hoppas det blir bra..

• lottac

Frupuh,
    vi gifter oss den 21/8 så det är ett tag kvar. Fast det känns ju inte så länge ändå... Ja, bra blir det
    Annars får vi väl se till att folk har kul ändå... Skämt åsido, ska höra av mig till dom och se vilka cateringföretag dom brukar ha. Snart bör man ju tänka på maten eftersom alkohol och sånt ska planeras också...
    oj, nu blev jag allt lite matt...

• Miss Å

Läste här om er som ska ha er fest på Solnadals Värdshus. Jag har varit på deras hemsida och det ser jättemysigt ut. Vet ni vad det kostar att vara där? Vill gärna veta...kramar

• lottac

oj, jo, jag vet vad det kostar, men jag har bara glömt totalt! Ska kolla i budgeten och återkomma (men det dröjer dock ett par dagar)

Det var dock inte alls så dyrt. Vi kommer att ha egen alkohol men deras bar som det ser ut nu.
    Dom samarbetar tydligen med några cateringställen efter vad jag förstod, vet dock inte vilka ännu eftersom vi inte har bestämt menyn än...

Och jo, det är jättemysigt, hoppas att vädret är fint när vi gifter oss så att man kan dricka fördrinken i trädgården!
    /C

• Bröllopstokiig

Kan tipsa om Kalf-Hansens restaurang och festvåning i Ga Filmstaden i Råsunda. Helt otroligt god mat!

• lottac

Miss Å!
    Jag har kollat lite i vår budget och det ser ut som om vi kommer undan med ca 500:-/kuvert.
    Jag är dock inte helt helt säker på om vi hade räknat med alkoholen då (ja, jag är nog virrig men har man en blivande man som är ekonom så.. )

Sen beror det på vilken mat vi väljer och så...vi ska bara ha 2 rätter och bröllopstårtan fixar vi själva.

Men prata med dom istället! Jag kanske säger helt fel och det är ju bättre om du får rätt uppgifter..
    Vi träffades där och Irene som vi pratade med hade sån koll. Det kändes i jättebra!
    /C

• Lisa 2003

Jag kan gärna rekommendera Lilla Frösunda Herrgård. Vi hade vår fest där och det blev hur bra som helst. Jättegod mat, proffsig service, fin gammal lokal... Nackdelen är att man max får in 54 personer, men är ni ca 50 så är det perfekt. Maten var jättebra och dricka hade vi ordnat med själva. Man märkte att personalen var erfaren. De höll stenkoll på när det hölls tal etc. så att det inte krockade med maten.

Herrgården bokas via SAS Radison i Solna.

Svar på tråden Festlokal i Solna?