• Sus76

Tårta i Uddevalla

Hej!
    Skall gifta mig i Uddevalla den 21 Augusti i år. Tänkte bara höra om det är någon som kan rekommendera något konditori/bageri som gör bröllopstårtor i närheten av Uddevalla?

Tack på förhand!

Sus

• Svar på tråden Tårta i Uddevalla
  • len

Jag vill också veta, så jag flyttar upp.

• Gift Anna

Hej!

Vi beställde vår bröllopstårta på konditoriet som ligger snett mitt emot Hennes & Mauritz i Uddevalla, har totalt stopp i hjärnan på vad konditoriet heter,men man får lämna depostionsavgift för tårtställningen,och de kör ut tårtan till festlokalen om man inte väljer att hämta den själv.

Vi hade en marsipantårta, med vit marsipan och konjak/arraksmousse + Chokladmousse mellan sockerkaksbottnarna, supergoda!

Lycka till i tårtletandet!

• len

Det låter smarrigt. Menar du Wienerkonditoriet, tro?

Vad fick ni betala per bit och hur långt innan beställde ni tårtan?

• Gift Anna

Len, förlåt att jag dröjde med att svara!

Ja, det var Wienerkonditoriet, och vi betalade vad jag minns ca.35 kr/biten,men detta var ju sommaren 2002,så det kan ha ändrats, vi beställde tårtan ca. 3-4 månader innan vad jag vill minnas.

• Dindin

Vi beställer vår på Einars konditori. Jag har inte provat deras tårtor men de har gott rykte. Vi betalar 45kr/bit men vi beställer genom resturangen vi ska vara på så då kanske det är dyrare.

Var ska du gifta dig?

• Sus76

Hej!
    Jag har nu ringt till några konditorier i Uddevalla och kollat priser. Einars och centralens konditori tog 25 kr/bit och Jähnkes konditori tog 18 kr/bit.

• len

Vi gifter oss den 19/6 i Uddevalla kyrka. Festen ska vi sedan ha på Lindesnäs.

Det låter ju som om alla andra är billigare än Wienerkonditoriet. Einars har bra rykte vet jag, men även Centralen och Jänkes bör vara bra. Det verkade ju hur som helst vara vettiga priser. Har ni provsmakat någonstans?

Det är ju bröllopsmässa i Uddevalla nästa helg, undrar om några av konditorierna är där då, så att man kan få en liten smakbit?

• Chricki

Hej len
    jag läste här på BT att mässan nästa helg är inställd. Vet du om det stämmer har du hört något annat? Bor i Trollhättan så jag hade tänkt gå på mässan men nu verkar ju inte det gå Tyvärr!! / Chricki

• len

Oj, tack så mycket Chricky! Det hade inte jag sett. Det är nog tyvärr så då. Det var ju tur att jag fick reda på det innan jag åkte dit. Men lite trist...får väl rikta in mig på någon annan mässa då.

Svar på tråden Tårta i Uddevalla