Jag har varit på Panduro!
Jag har varit på Panduro och handlat till inbjudnings kort men gisses vad det är dyrt. Jag tycker det blev jätte fint men är det någon som sätt röttbrunt papper möjligen för en billigare pening än deras?
Jag har varit på Panduro och handlat till inbjudnings kort men gisses vad det är dyrt. Jag tycker det blev jätte fint men är det någon som sätt röttbrunt papper möjligen för en billigare pening än deras?
Jag håller med! :)
Tillhör Stockholmsligan så tyvärr kan jag inte åka till er. Vet någon om det finns något i Stockholm?
Kreatima har också massor av papper o sånt. Även din "lokala" bokhandlare (Akademibokhandeln är rätt välsorterade ).
SvensktPapper ligger nere vid Stureplan och de har mycket fint papper.
Annars kan Du alltid handla över Internet.
Hej lillaEgo!
Vet du en sait på nätet som har papper eller slår man bara på papper.
Här finns några tips iallafall:
www.brollopstorget.se/Foretag/sok_resultat.php
Kolla Matton på Birger Jarlsg 55. Där köpte jag mina papper och kuvert billigt.
Vi köpte alla vår "omslag" (vinröda kort i kartongmaterial/hobbyark) på Tiimari. Inbjudningar och vigselprogram för 3 kr st (dubbla kort med frp om 5 st för 15 kr). Festprogram och placeringskort gjorde vi av stora hobbyark (8 kr st). De är 64cm x 48cm(kan skäras till 4 st A4).
Insidorna köpte vi på Bokia (1,50 kr per ark) och guldtråden på Panduro (2 rullar à 39 kr).
Detta material gick total på c:a 550 kr och räckte till 15 inbjudningar, 35 vigselprogram, 35 festprogram och 35 placreingskort.
Totalt för varje inbjudan blev 5,50 kr (+porto).
Bra tyckte vi
Åhlens har faktiskt en hel del ok papper i olika färger och de är mycket billigare än de andra pappersaffärerna. Även NK papper har en del
Ja, Panduro är inte de billigaste. Jag har varit runt och jämnfört. Förutom de affärer som nämnts ovan så har Svanströms(tänker på den vid t-banan vid Hötorget) ganska så mycket papper.
Ja, jag är ett stort fan av Svanströms!
Kontorsmaterialbutiker är glömda skattkammare om man bara vill ha viss färg, inte specialpapper som silkesfiber eller mönster. I Kista köpte jag kuvert i rätt färg med ganska exklusivt utseende på rea för 15:- (20 st/bunt). I pappershandeln under Slussen köpte jag 250 ark 160 g papper för 169:-. Mycket mer än vad jag behöver, men billigare än att köpa tillräcklig mängd i lösvikt eller små förpackningar. Räknar med att använda ca. 100 ark.
Sedan tillkom specialpapper från Matton ca. 70 kr, stämpel och färg från Akademibokhandeln 94:-, samt lite pennor, lim, band osv.
Har faktiskt fått kommentarer på att inbjudningarna var fina, t.o.m. av en kille som jag absolut inte trodde brydde sig om sådant.
Här kommer ytterligare ett tips;
Nordins papper, det ligger i Söderhallarna
Hjärtat