• Aleathiel

Lämplig present till 1-åring?

Vi ska på besök hos några bekanta snart när deras dotter fyller 1 år. Har inte träffat dem sedan hon var nyfödd, och vet inte riktigt vad vi ska köpa i present? Kläder funkar väl alltid, men det kanske inte är så roligt för henne? Vad leker en 1-åring med?

• Svar på tråden Lämplig present till 1-åring?
  • New York brud

bocker, gosedjur, saker som later ex. musikboxar, cd med barnlatar, sma ladugardar med massor av platdjur, dockor...Titta runt pa barnaffarer och be expediter om hjalp, men oftast sa star det pa forpackningarna vilken alder leksaken passar...
    Lycka till och ha det sa gott pa kalaset!!

•  Kaya ,fd Marlie

Ett sommarbad kit.
    Badshorts (inte badräkt)
    Spade,hink mm
    Sim ring
    Simdynor
    mmmm

• hea

Verktygslåda i plast med verktyg(älskade min dotter när hon var liten)
    Djur du kan dra efter dig i snöre när du går(ska gärna vicka på huvud eller svans)

• safety

Min erfarenhet är att småbarn brukar ha hur mycket leksaker som helst, och föräldrarna bara suckar när det kommer ännu mer! Spara leksakerna tills hon är stor nog att upskatta dem (kanske nästa år) och köp något bra i klädväg istället. Pyjamasar går det tydligen åt en del, de tvättas ihjäl eller växes ur fort säger mina kompisar som är mammor.

• Icapika

Några sagoböcker på CD kanske? Brukar vara ganska kul att få.

• ChristiansBrud

mitt tips är att ge två paket, ett som är till föräldrarna (med tex. kläder) och ett annat som är till dottern en docka i tyg kanske eller en pekbok. gå in i en leksaksaffär så kan du säkert få flera tips om vad som passar en ett åring. Tror att jag köpte en leksakstelefon till min vänninasdotter när hon fyllde ett för ett par år sedan, ni vet en sådan man kan dra bakom sig och ögonen rör på sig. Hade själv en sådan när jag var liten.

• kestra

finns på designtorget om man har ett sånt i faggorna en "mr. happy"- en gelegubbe som läggs i kylen och tas fram om barnet slår sig och behöver kallt på bulan...kanske mest en föräldragåva men som sagt, ettåringar brukar ha grejer i massor redan.

Svar på tråden Lämplig present till 1-åring?