• Bröllopstokiig

Soldathemmet i Gävle

Är det någon som har varit i soldathemmet i Gävle? Hur stort är det? Hur många får plats? Vad kostar det? Finns det riktigt kök? Finns det porslin?

/Pip

• Svar på tråden Soldathemmet i Gävle
  • Bröllopstokiig

Det finns kök och porslin och det får plats en hel del, dock osäker på hur många. Det är en egen stiftelse som sköter det, ring och fråga om kostnader etc. Nummer finns säkert hos nummerupplysningen.

• Bröllopstokiig

Var på ett bröllop i Soldathemmet med ungefär 100 gäster och det var gott om plats. Ett mycket fint ställe att ha bröllop på och ni behöver ju inte bekymra er för gästernas transport då kyrka och lokal ligger vägg i vägg.

• Bröllopstokiig

Hej,
    Vi hade soldathemmet sim ett alternativ men ansåg att det var för litet. Vi blir ca 85 gäster och gjorde bedömningen att det inte var möjligt att sitta vid ett sammanhängande dukat bord. Kan man tänka sig att dela upp borden i två "delar" går det nog däremot jättebra (det är en vägg som delat av ett stort rum). Lokalen är dock jättetrevlig och ligger ju otroligt vackert. Vi hade utan tvekan valt den om vi hade varit 60 istället för 85.

Den kostar 2000:- att hyra men måste vara utrymd 01.00 enligt hyresavtalet. Vill man komma in dagen innan för att påbörja dukning måste man hyra den då också (om den inte är ledig). Mycket bra kök och bar finns i lokalen. Även en enkel stereo om jag inte missminner mig.

Boka på telefon 026-602056.

Jättestort lycka till!!

//Pella

• Bröllopstokiig

Vi kommer att ha vår bröllopsfest på Soldathemmet! Lokalen skulle utan problem rymma hundra sittande och porslin finns till lika många kuvert! Stort och rymmligt kök och gamla regementet I14´s möbler från mässen finns kvar på övervåningen!

• Bröllopstokiig

Pip: När ska du gifta dig?

• Bröllopstokiig

-som skrev det första Jenny-inlägget; grattis *kraaam* (nu när jag vet vem du är).

• Bröllopstokiig

Jag ska gifta mig den 21 april. Vi har dock bestämt oss för att inte vara i soldathemmet, utan någon annanstans. Vigseln blir i Heliga Trefaldighets kyrka.

/ Pip

Svar på tråden Soldathemmet i Gävle