Storlek 9 på skor - vad motsvarar det?
Har hittat ett par skor på Ebay i amerikansk storlek 9. Vad blir det i svensk storlek?
Kay
Har hittat ett par skor på Ebay i amerikansk storlek 9. Vad blir det i svensk storlek?
Kay
storlek 39 enligt min kompis i usa själv har jag 7,5 en 37,5 storlek sätt en 3 framför sa hon så brukar det stämma.
Hejsan.
Jag var nyligen över i USA.
Där köpte jag skor och jag har strl 38.
Jag köpte skor i strl 7,5 i USA.
Knepet som din vän gav dig, tror jag stämmer på kläder istället.
Har 36/38 å jag köpte kläder i strl 6/8.
Tänk dock på att detta gäller USA, andra strl gäller tex i England.
Lyck till!!
Har försökt sökt på google på internationella storleks tabeller, men alla verkar säga olika?!? Jag har fått allt ifrån 39-41,5 så jag är lite osäker....Nån mer som kanske vet? Kay
Här är en annan tråd som bl.a. behandlar ämnet skostorlekar, men jag vet inte om jag blev så mycket klokare av det i slutändan
www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m494968.html
min kompis i usa har bott där i flera år visst varierar det men har du en liten 39 så hade jag valt 9 men om den är lite större så hade jag valt 9,5 det är ett mellan ting på 39-40 vi gar inte halv storlekar i sverige & jag har själv en halv storlek så jag tycker det är topprn med amerikanska skor.
I löparskor är us:9 = 40, men det kanske inte är aktuellt i det här fallet...;)
corinne
det är kill storlekar på löpar skor.
Anderssonskan
Hej! Nu måste jag nog opponera mig i detta för trådstartaren helt ointressanta ämne ;)
Är butikschef för en butik i en välkänd löpskokedja (observera ingen reklam) och det finns minsan både herr och damskor.
Us: 9 översätts ofta till 40 eller 40,5 (beroende på märke) i damskor, är det däremot en herrsko så blir us: 9 en 43:a!
F´låt igen Kay, för att detta upptar din tråd. Lycka till med skoköpet! :)
corinne ursäkta vad jag menade var att det är skillnad på löparskor & vanliga skor dom har en större storlek varför vet jag inte på mina löpar skor har jag 8,5 men på finskor har jag 7,5 i usa storlekar i sverige har jag antingen 37 el 38 för vi har inga halv storlekar.
Anderssonskan:
Visst är det knäppt! Det är ofta fullt sjå att förklara för tjejerna att de visst behöver 39.5 när de annars har 38!
Nu ska jag ta å "knoppa". God natt!
Corinne, det är Ok! Jag är väldigt tacksam för allasvar jag har fått. Jag tror att jag ska satsa på skorna i storlek 9. Annars har jag storlek 39-40 så det verkar kunna gå vägen. Kay