• Kay

Storlek 9 på skor - vad motsvarar det?

Har hittat ett par skor på Ebay i amerikansk storlek 9. Vad blir det i svensk storlek?
    Kay

• Svar på tråden Storlek 9 på skor - vad motsvarar det?
  • anderssonskan

storlek 39 enligt min kompis i usa själv har jag 7,5 en 37,5 storlek sätt en 3 framför sa hon så brukar det stämma.

• ia´s

Hejsan.
    Jag var nyligen över i USA.
    Där köpte jag skor och jag har strl 38.
    Jag köpte skor i strl 7,5 i USA.
    Knepet som din vän gav dig, tror jag stämmer på kläder istället.
    Har 36/38 å jag köpte kläder i strl 6/8.
    Tänk dock på att detta gäller USA, andra strl gäller tex i England.
    Lyck till!!

• Kay

Har försökt sökt på google på internationella storleks tabeller, men alla verkar säga olika?!? Jag har fått allt ifrån 39-41,5 så jag är lite osäker....Nån mer som kanske vet? Kay

• anderssonskan

min kompis i usa har bott där i flera år visst varierar det men har du en liten 39 så hade jag valt 9 men om den är lite större så hade jag valt 9,5 det är ett mellan ting på 39-40 vi gar inte halv storlekar i sverige & jag har själv en halv storlek så jag tycker det är topprn med amerikanska skor.

• corinne

I löparskor är us:9 = 40, men det kanske inte är aktuellt i det här fallet...;)

• anderssonskan

corinne
    det är kill storlekar på löpar skor.

• corinne

Anderssonskan

Hej! Nu måste jag nog opponera mig i detta för trådstartaren helt ointressanta ämne ;)
    Är butikschef för en butik i en välkänd löpskokedja (observera ingen reklam) och det finns minsan både herr och damskor.
    Us: 9 översätts ofta till 40 eller 40,5 (beroende på märke) i damskor, är det däremot en herrsko så blir us: 9 en 43:a!

F´låt igen Kay, för att detta upptar din tråd. Lycka till med skoköpet! :)

• anderssonskan

corinne ursäkta vad jag menade var att det är skillnad på löparskor & vanliga skor dom har en större storlek varför vet jag inte på mina löpar skor har jag 8,5 men på finskor har jag 7,5 i usa storlekar i sverige har jag antingen 37 el 38 för vi har inga halv storlekar.

• corinne

Anderssonskan:
    Visst är det knäppt! Det är ofta fullt sjå att förklara för tjejerna att de visst behöver 39.5 när de annars har 38!
    Nu ska jag ta å "knoppa". God natt!

• Kay

Corinne, det är Ok! Jag är väldigt tacksam för allasvar jag har fått. Jag tror att jag ska satsa på skorna i storlek 9. Annars har jag storlek 39-40 så det verkar kunna gå vägen. Kay

Svar på tråden Storlek 9 på skor - vad motsvarar det?