• Tuvstarr

Blomsterdroppar mot stress och oro

Jag fick höra en sak genom en vän till mig som gjorde mig mycket nyfiken. Hon har precis nyligen varit på bröllop, och bruden i fråga hade berättat att hon tagit blomsterdroppar ett par timmar före vigseln. Detta skulle ha påverkat henne mycket positivt så att hon slapp känna stress och nervositet inför allt hon hade framför sig. Eftersom jag för egen del aldrig har hört talas om blomsterdroppar så undrar jag om någon här vet vad det handlar om? Kanske någon rent utav har provat? Det lilla jag hört är i alla fall att det inte ska vara skadligt på något sätt. Jag är nämligen själv en person (och säkert inte ensam!) som lätt jagar upp mig och blir stressad och orolig, så det skulle ju kännas fantastiskt om man kunde få hjälp från våra blommor i det avseendet. Särskilt på den stora dagen!

• Svar på tråden Blomsterdroppar mot stress och oro
  • Ronja

Hej Tuvstarr!

Jag blev tipsad av en arbetskamrat som var alldeles till sig över Bach blomsterdroppar. Hade heller aldrig hört talas om vad blomsterdroppar var för något. Men nyfiken som jag är så letade jag information, och jag kan personligen tipsa dig om att kolla in på www.blomsterterapi.com Där kan du läsa allt du vill veta och även beställa droppar. Jag har använt Bach blomsterdroppar det senaste året nu. Inte så att jag tar dropparna dagligen, men jag ser till att ha en flaska till hands i fall jag hamnar i just stressade eller oroliga situationer. Det gör man ju dessvärre ganska ofta när man är småbarnsmamma, samtidigt som man har ett jobb att sköta. Men jag har fått den där välbehövliga kicken av blomsterdropparna, så nu kan jag absolut inte tänka bort dem. Så självklart kommer jag ta några droppar innan vigseln! Jag kan verkligen rekommendera andra stressade och oroliga själar att prova blomsterdroppar, det finns nämligen inga biverkningar.

Lycka till!

• Ronja

Jag glömde säga att det är Räddningsdroppar som jag själv använder. Kostar en hundralapp och en sådan flaska räcker väldigt länge eftersom jag bara tar vid vissa tillfällen. :)

• Vinterbruden

Luktar de något? Kan de krocka med den parfym man använder på bröllopet kanske?

• Ronja

Hej Vinterbruden!

Dessa blomsterdroppar använder du inte på kroppen som parfym, utan du intar dem via munnen som en medicin.

• Tuvstarr

Tack så mycket för din information Ronja. Jag kollade in på sidan och det låter himla intressant tycker jag. Kommer nog införskaffa mig lite ?energidroppar? jag också.

Kram!

• Kicker

Hmm... De är ett homeopatiskt medel. som min syrras svärmor prompt ska mata i sina barnbarn - som i hennes mening är för "vilda". Jag tycker de är glada och energiska barn, och tycker hela blomdropps-rumban är bara trams....

• Tuvstarr

Kicker:

Det finns ju alltid personer som använder alternativa behandlingsmetoder på fel sätt, kanske det är det din syrras svärmor gör. Sen är det ju också lätt att förkasta sådant man själv inte har personlig erfarenhet av. Jag är öppen för det som är naturligt, om man jämför med alla kemiska medel som medför biverkningar och annat oönskat. Och detta är INTE ett rent homeopatiskt medel, vad jag har hört och kunnat läsa mig till.

Har för övrigt beställt en flaska Räddningsdroppar nu!

• Gnu

Vill bara påpeka att några av de mest giftiga substanser som finns är helt naturliga. Stryknin tex. Bara för att någonting är naturligt är det inte automatiskt nyttigt/ogiftigt, precis som att allt som är syntetiskt framställt inte automatiskt är dåligt/giftigt.

• Tuvstarr

Gnu:

Visst har du rätt i det. Så är det ju faktiskt med det mesta här i världen. Men nu får du kanske andra att tro att blomsterdroppar skulle vara giftigt, och det är ju helt felaktigt. Har hunnit samla en hel del info nu om blomsterdroppar, och det finns INTE några som helst risker med denna medicin för den är uppbyggd på energier. Jag är själv skitskraj för just biverkningar så jag skulle aldrig prova något om jag inte var hundra på att det jag tillför min kropp är gynnsamt. Tror för övrigt att de flesta är så skraja för alternativa mediciner, men det rimmar ganska illa med att de flesta bälgar exempelvis kaffe dagligen. Och hur nyttigt är då kaffe? En sådan sak ifrågasätts sällan. Detta var bara ett litet exempel.

• Kicker

Tuvstarr - jag har absolut inget emot homeopatiska medel, de har hjälpt mig tidigare mot tex urinvägsinfektioner då ingen antibiotika bet! Och min systers svärmor är alltså homeopat, men i mitt tycke lite för fanatisk om vi säger så...

• Tuvstarr

Kicker:

Blev lite nyfiken på vad det är för homeopatiskt medel du använt mot urinvägsinfektion. Jag är själv en olyckligt drabbad av denna vidrighet som dyker upp med jämna mellanrum. Så om du vill berätta vad du använt så blir jag jätteglad.

Intressant förresten detta med att din systers svärmor är homeopat! Då kanske du har lite tips att dela med dig av till en nyfiken?

• f.d. Svart brud

Basen i blomsterdropparna är konjak, och så droppar man några droppar på/under tungan var 5 minut tills oron lättar.

Själv har jag aldrig märkt effekt av dem, men har hört flera som tycker de är bra. Som med all behandling och medicin, krävs en viss tilltro också...

• Kicker

Tuvstarr, om jag minns rätt fick jag två, varav det ena var Staphysagria. Det andra minns jag tyvärr inte mer.

Svar på tråden Blomsterdroppar mot stress och oro