• Duschan

Tips på bra TYGAFFÄR i Stockholm?

Hej!

Mottager tacksamt tips på tygaffärer i Stockholm. Har inte bott här så länge och inte behövt sy något ännu.

Min svägerska ska sy en enkel men vacker brudklänning till mig av detta mönstret:

www.svenskamonster.nu/shop/product_info.php&products_id=66

• Svar på tråden Tips på bra TYGAFFÄR i Stockholm?
  • Bonnie

Hej!

Sidencarlson på Drottninggatan har många olika sorters tyger men är rätt dyra. Sen finns det en Ohlssons tyger på Sveavägen och Gamla Brogatan tror jag det heter (parallellgata till kungsgatan...), de har humana priser men har inte så många "fina" tyger som Sidencarlson.

Lycka till!

• catya

Jag rekk varmt SidenCarlson! Har supermycket tyger & urtrevlig personal! ;)
    Köpte tyg till min klänning, tvådelad ärmlös m släp, o fick betala 1600:- tot. inkl. dragkedja, innertyg o allt annat som hör till! Tycker att det va ett bra pris, kan iofs inte mycket om tyger men jag köpte ett enkelt tyg till kjolen & ett "färdigbroderat" till livet! E hur nöjd som helst!

Till tärnornas klänningar köpte vi tyg på Eurokangas men där fanns det inte så mycket "brudtyger" samma gäller Kilotex i Sickla!

Lycka till!

• sprengja

Kika även på Södermans på Sveavägen!

• Duschan

tackar tackar, har letat vidare lite i "sy-trådar" och hittade även

Eurokangas, Kungens kurva
    Kilotex, Sickla
    Ohlssons tyger
    Sundbybergs textilcenter

Jag vill bara ha ett ganska enkelt tyg, kanske linne eller linneblandning. Tackar för hjälpen!!! I eftermiddag blir det minus på flextiden

• cherlindrea

Jag hittade mitt tyg på NK (av alla ställen). Det är tydligen SidenCarlson som har en butik där också, fast med skillnaden att personalen på NK är mycket trevligare.

• Arwen75

Hmm... skall du ha linnetyg så hör med Sundbyberg textilcentum.

• Youma

Håller definitivt med kafebullen om att simbra siden är värd ett besök, om man vill ha siden.
    Personalen är snäll, och priserna är mycket lägre än i andra tygaffärer (sidenet jag köpte kostade 40 kr mindre per meter än hos Olhssons, som är ju billiga även de, för exakt samma tyg.) Om man dessutom köper mycket, 10m eller mer, får man rabatt! Och jag behövde 14m siden, och fick alltså rabatt utöver det redan låga priset.

Sidencarlsson har väldigt bra service, man kan beställa tygprover via nätet, jag fick mina linneprover gratis (letade efter särskilt linne). Men man ska ha ganska tjock plånbok för att handla där.

Svar på tråden Tips på bra TYGAFFÄR i Stockholm?